ACAP Invest genomför kraftig personalneddragning inom TPS Termiska Processer

Report this content

Försäljningsprocessen av TPS Termiska Processer har gått vidare och för verksamheten i Nyköping förs långt gångna diskussioner om ett övertagande av teknologirättigheter med en potentiell köpare. Oaktat försäljningsdiskussionerna har bolaget, som en omedelbar kostnadsbesparande åtgärd, beslutat att säga upp samtlig personal i Nyköping, tio personer. Åtgärden kommer att belasta TPS resultat med extra kostnader om 1,7 MSEK under första kvartalet. Personalneddragningen motsvarar en årlig kostnadsbesparing om cirka 8 MSEK. Effekten, med början under maj 2010, kommer att ses fullt ut i februari 2011. TPS återstående verksamhet, som har sitt huvudsäte i Örnsköldsvik, kommer att fokuseras till standard- och modulsystem för biobränslebaserade pannor. Det förs i dagsläget diskussioner med ett par olika intressenter om ett övertagande av denna del. Malmö 2010-02-26 ACAP Invest För mer information vänligen kontakta: Christer Sjöström, tel 040-24 82 50, christer.sjostrom@acapinvest.se