ACAP Invest utser tillförordnad VD för affärsområdet SONO

ACAP Invest VD, Mats Lindskog, tar över som tillförordnad VD för koncernens affärsområde SONO. Mats Lindskog kommer parallellt att fortsätta sin tjänst som VD och koncernchef för ACAP Invest. Mats Lindskog ersätter Åke Jansson som valt att lämna sin befattning som VD för SONO.

SONO har huvudkontor i Malmö och är en av Skandinaviens ledande koncerner för utveckling, tillverkning och försäljning av inredning för skola, industri- och byggsektor, sport och fritid samt offentlig miljö och omsorg. Bolaget har cirka 290 anställda och omsatte 459 MSEK under 2011.

För mer information kontakta Mats Lindskog, VD för ACAP Invest, tel 040-24 82 50.

I ACAP Invest ingår affärsområdena SONO, DISAB och Cetec. SONO är marknadsledande i Sverige inom inredningar för personlig förvaring, skolmöbler och ergonomiska arbetsplatser. DISAB är marknadsledande inom vakuumanläggningar för miljövänlig uppsamling och transport av material. Cetec är verksam inom tillverkning och försäljning av elfördelningsprodukter. Under 2011 omsatte ACAP Invest cirka 800 MSEK. ACAP Invest är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs Stockholms Small Cap-lista. För mer information www.acapinvest.se.

I ACAP Invest ingår affärsområdena SONO, DISAB och Cetec. SONO är marknadsledande i Sverige inom inredningar för personlig förvaring, skolmöbler och ergonomiska arbetsplatser. DISAB är marknadsledande inom vakuumanläggningar för miljövänlig uppsamling och transport av material. Cetec är verksamt inom tillverkning och försäljning av elfördelningsprodukter.