ÄNDRING AV ANTALET AKTIER OCH RÖSTER I ACAP INVEST AB (PUBL)

Med hänvisning till 4 kap. 9 § lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument meddelar ACAP Invest AB (publ) härmed att det totala antalet aktier i bolaget per den 31 mars 2011 uppgår till 5 351 946, varav 312 866 aktier av serie A och 5 039 080 aktier av serie B, motsvarande totalt 8 167 740 röster. Ökningen av antalet aktier och röster är föranledd av en emission av 53 428 aktier av serie B inom ramen för ACAP Invest ABs riktade nyemission, vilken offentliggjordes den 5 januari 2011.

Genom nyemissionen har aktiekapitalet ökat med 267 140 kronor till 26 759 730 kronor.

Malmö den 31 mars 2011

Styrelsen i ACAP Invest AB (publ)

Frågor besvaras av Mats Lindskog, 040-24 82 50

Informationen är sådan som ACAP Invest AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 mars 2011 kl.08:30.

www.acapinvest.se

I ACAP Invest ingår affärsområdena SONO, DISAB, Cetec och MW Security. SONO är marknadsledande i Sverige inom inredningar för personlig förvaring, skolmöbler och ergonomiska arbetsplatser. DISAB är marknadsledande inom vakuumanläggningar för miljövänlig uppsamling och transport av material. Cetec är verksamt inom tillverkning och försäljning av elfördelningsprodukter. MW Security utvecklar och säljer säkerhetsprodukter för detaljhandeln.