Christer Sjöström ny VD och Koncernchef i ACAP Invest

Malmö den 4 maj 2009: Styrelsen för ACAP Invest AB har utnämnt Christer Sjöström till ny VD och koncernchef i ACAP Invest fr.o.m. 26 augusti 2009. Han efterträder Thomas Bolmgren som önskar att lämna sin position efter att framgångsrikt ha lett ACAP Invest i fem år. Thomas kommer även fortsättningsvis att kvarstå som ledamot i styrelsen.

”Christer har en gedigen industriell bakgrund och har visat god förmåga att leda såväl större som mindre industriella verksamheter. Vi är övertygade om att Christer har absolut rätt bakgrund för att utveckla ACAP Invest vidare och ytterligare öka tempot i värdeskapandet i våra innehav” säger ACAP Invests styrelseordförande, Sven Åke Henningsson.

Thomas Bolmgren tillägger ”genom tillsättningen av Christer stärker vi koncernens ledningsfunktioner på ett tydligt sätt. Jag känner mig helt trygg att lämna över ansvaret till Christer och kan nu koncentrera mig på att medverka till koncernens utveckling från min styrelseplats.”

Christer Sjöström, född 1960, har en civilingenjörsexamen och en MBA-examen. Under 14 år i ABB-koncernen hade han ett flertal positioner såväl i Sverige som internationellt. Han har också under sju år arbetat i TACs koncernledning under den framgångsrika tid bolaget ägdes av EQT. Christer kommer närmast ifrån det börsnoterade AudioDev AB, där han har varit VD och koncernchef i drygt 4 år.

Frågor besvaras av Thomas Bolmgren, 040-248 250