Kommuniké från extra bolagsstämma i ACAP Invest AB (publ) den 10 juli 2014

Stämman beslutade att välja Andreas Salaj till ny ledamot i styrelsen för ACAP Invest, istället för Marcus Rasmusson som avsagt sig sitt uppdrag.

Skälet är att Marcus Rasmusson, som valdes till styrelseledamot årsstämman den 7 maj 2014, den 19 maj 2014 utsågs till verkställande direktör i Sonesson Inredningar AB och ansvarig för affärsområde SONO inom ACAP Invest-koncernen. I denna situation är Marcus Rasmusson enligt Svensk kod för bolagsstyrning inte oberoende i förhållande till ACAP Invest AB. Förändringen krävs för att Bolaget ska efterleva Svensk kod för bolagsstyrning.

Bolagsstämmans beslut enligt ovan överensstämmer med förslag till beslut presenterade i kallelsen.

Malmö den 10 juli 2014

ACAP Invest AB (publ)

Styrelsen

I ACAP Invest ingår affärsområdena SONO och DISAB. SONO är marknadsledande i Sverige inom inredningar för personlig förvaring, skolmöbler och ergonomiska arbetsplatser. DISAB är marknadsledande inom vakuumanläggningar för miljövänlig uppsamling och transport av material. Under 2013 omsatte ACAP Invest cirka 571 MSEK. ACAP Invest är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs Stockholms Small Cap-lista.