Utfall av konvertibelemission i ACAP Invest AB (publ)

Sammanräkningen avseende ACAP Invest emission av konvertibler visar att 2 858 198 konvertibler, motsvarande 53,4 procent av de erbjudna konvertiblerna, tecknades med stöd av teckningsrätter. Därtill har 271 004 konvertibler tecknats utan stöd av teckningsrätter.

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE ELLER DISTRIBUTION I ELLER TILL USA, KANADA, JAPAN, HONGKONG ELLER AUSTRALIEN

Genom emissionen kommer ACAP Invest att tillföras cirka 15,6 MSEK före avdrag för emissionskostnader. Vid full konvertering kommer antalet aktier av serie A att öka med 166 176 och antalet aktier av serie B kommer att öka med 2 963 026, vilket motsvarar en total utspädning av bolagets aktiekapital om cirka 58,5 procent. Vid full konvertering ökas aktiekapitalet med 15,6 MSEK och uppgår därefter till 42,4 MSEK.

De som har tecknat konvertibler utan stöd av teckningsrätt har tilldelats konvertibler i enlighet med de principer som anges i prospektet. Utskick av avräkningsnota till de personer som tecknat och tilldelats konvertibler utan stöd av teckningsrätt beräknas att ske omkring den 11 juni 2013.

Tecknade och tilldelade konvertibler ska betalas kontant enligt instruktioner på avräkningsnota senast tre bankdagar efter att tecknaren tillställts besked om tilldelning. Konvertiblerna kommer att levereras snarast möjligt efter likviddagen med avisering från Euroclear Sweden. Enbart de som erhållit tilldelning meddelas. Sista dag för handel med betalda tecknade konvertibler (BTU) beräknas bli den 26 juni 2013. Konvertiblerna beräknas bli registrerade hos Bolagsverket den 28 juni 2013 och bli föremål för handel på NASDAQ OMX Stockholm från och med den 3 juli 2013.

För mer information kontakta Mats Lindskog, VD för ACAP Invest, tel 040-24 82 50.

I ACAP Invest ingår affärsområdena SONO och DISAB. SONO är marknadsledande i Sverige inom inredningar för personlig förvaring, skolmöbler och ergonomiska arbetsplatser. DISAB är marknadsledande inom vakuumanläggningar för miljövänlig uppsamling och transport av material. Under 2012 omsatte ACAP Invest cirka 625 MSEK. ACAP Invest är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs Stockholms Small Cap-lista. För mer information www.acapinvest.se.

Ovanstående information är sådan som ACAP Invest AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 11 juni 2013, kl. 14.05.

VIKTIG INFORMATION: Detta meddelande utgör inte ett erbjudande avseende värdepapper avsedda för försäljning i eller till USA. Värdepapper får inte erbjudas eller säljas i eller till USA i avsaknad av registrering eller undantag från registrering i enlighet med vid var tid gällande United States Securities Act 1933 ("Securities Act"). Värdepappren som detta meddelande är hänförligt till har inte och kommer inte att registreras i enlighet med Securities Act och värdepappren kommer inte att erbjudas till allmänheten i USA. Inget erbjudande eller inbjudan att förvärva värdepapper i ACAP Invest AB (publ) görs genom eller i samband med detta meddelande.