Acapela Kiosk – ny molnbaserad webbtjänst för att skapa taltidningar och ljudversioner av texter, snabb och enkelt

Report this content

Acapela-kiosk.com är en ny webbaserad tjänst från Acapela Group som med hjälp av dagens högkvalitativa talsyntes erbjuder effektiv omvandling av textbaserat innehåll till ljudfiler. Tjänsten vänder sig till utgivare, förläggare och företag som önskar kunna skapa och erbjuda talversioner av sina publikationer.

Via webbgränssnittet på acapela-kiosk.com konverteras tidningar och andra långa texter snabbt och enkelt till ljudversioner. Utgivaren kan på så vis göra innehållet tillgängligt för människor som av olika orsaker föredrar att lyssna på informationen, inklusive människor med syn- och lässvårigheter. Acapela-kiosk.com använder moderna talsyntesröster för att omvandla texter till tal med ett mycket verklighetstroget resultat. Tjänsten lämpar sig för bland annat ljud- och taltidningar, Daisy-produktioner och företag eller tidningar som vill producera texter till tal och eventuellt publicera innehållet som podcasts.

Full kontroll över produktionsprocessen
acapela-kiosk.com är en intuitiv och mycket lättanvänd tjänst. Med bara några klick konverteras den valda texten automatiskt till en ljudfil, i MP3 eller Daisy-format, på det språk och med den röst man önskar. Utgivaren laddar upp en textfil på sajten, alternativt kopierar in texten direkt i redigeringsfönstret, och skapar sedan ljudfilen. När det är klart är det bara att ladda ner filen och göra den tillgänglig för prenumeranter och kunder.

Acapela Kiosk erbjuder även verktyg för kontroll och uppföljning av pågående konverteringsjobb, samarbete mellan olika medarbetare och i förekommande fall, support från Acapelas experter. Med det smarta gränssnittet där kommentarer, meddelanden och filer sparas och kan delas mellan olika inblandade medarbetare får man full kontroll över alla faser i ljudfilsproduktionen.

"Acapelas talsyntes som håller en mycket hög kvalitet, genererar en perfekt och behaglig röstuppläsning av vilket textinnehåll som helst. Acapela Kiosk är den applikation som hittills saknats och som länkar samman den befintliga teknologin med utgivarnas behov. Vi ser fram emot att även i fortsättningen utveckla nya innovativa lösningar anpassade för ljudpublicering, ett område där vi har ett starkt engagemang", säger Lars-Erik Larsson, VD för Acapela Group.

Lär dig mer om Acapela Kiosk via våra talande presentationer och genom att registrera dig för ett kostnadsfritt testkonto på: http://www.acapela-kiosk.com

Acapela Group är en ledande aktör inom området röst- och talteknologi. Företaget utvecklar text-till-tal-lösningar (talsyntes) som omvandlar texter till verklighetstroget tal med behagliga röster i många olika sammanhang. Acapela erbjuder i dagsläget 60 högkvalitativa röster på 30 olika språk liksom möjligheten att utveckla unika företagsröster med tjänsten Acapela Voice Factory. 1000-tals kunder världen över anlitar Acapelas röster för integration i produkter och tjänster såsom: mobilappar, GPS-apparater, högtalarutrop, webbkampanjer, taltidningar, talande webb, automatiska talsvartjänster, e-learning, digitala ordböcker, hjälpmedel för syn-, läs- och talhandikappade.

www.acapela-group.se

Se även http://www.acapela.tv – Acapelas sprudlande experimentverkstad där över 75 miljoner talande e-kort har skapats.
http://www.acapela-vaas.com – Acapelas online-tjänst för  smart talsättning av webbapplikationer.
http://www.acapela-for-iphone.com – sajten för utvecklare som vill skapa talande appar.
http://www.acapela-box.com – platsen för dig som vill skapa ljudfiler med fulla rättigheter.