acapela.tv säsong 3: skicka en orginell julhälsning med talande e-kort från Acapela.tv Premium

Report this content

Acapela.tv, den populära sajten för talande e-kort och annat skoj med text-till-tal, introducerar nu ett Premium-medlemsskap med exklusivt innehåll och många trevliga nyheter. Som Premium-medlem får man till en låg kostnad en helt reklamfri miljö, tillgång till nya funktioner och kort samt möjlighet att skriva in längre texter.

Acapelas julklapp till dig!
För att fira lanseringen av acapela.tv Premium och den annalkande julen kommer Premium-innehållet att vara gratis för alla fram till den 31 januari 2011 (därefter tillkommer en lägre avgift på 12€/år). Passa på att skicka kreativa talande budskap till alla du känner! Varför inte låta renen Rudy framföra din julhälsning med en tjusig bakgrundsbild som du själv laddat upp.

En annan nyhet är Capture the sixties där du kan skapa ett animerat kort med dig själv eller någon du känner i huvudrollen. Ladda upp en bild av ett ansikte, välj figur och skriv in texten. Laborera med foton, illustrationer eller varför inte ett känt konstverk för att skapa ditt eget talande mästerverk.

Reklamfritt gränssnitt med Acapela.tv Premium
För inte så länge sedan mottog vi följande kommentar från en språklärare: ”Jag skulle vilja använda Acapela.tv med mina elever som ett roligt sätt att lära sig språk och för att de skulle kunna lyssna till uttalet av den text som de själva skrivit in. Med reklam på sajten är det tyvärr omöjligt att använda den i undervisningen, vilket är synd.”

Med Acapela.tv Premium får medlemmarna ett gränssnitt helt fritt från reklam, både för den som skickar kortet och för mottagaren, vilket kan vara bra dels för personligt bruk men också då man använder Acapela.tv i andra syften. Premium-medlemsskapet, som från och med den 1 februari 2011 kommer att kosta 12€, inkluderar upp till 9999 skapade e-kort per år. Man kan också välja att köpa enskilda e-kort för 0,5 Euro/st. I båda fallen sköts betalningen genom Paypal.

Många spel och e-kort på acapela.tv kommer fortfarande att vara gratis för att ge besökarna möjlighet att prova Acapelas text-till-tal-röster. Genom att registrera sig och skapa ett konto, vilket är kostnadsfritt, får man en egen sida och kan dela med sig av sina alster på sociala nätverk som Facebook och Twitter.

Om acapela.tv
Acapela.tv är Acapela Groups demoportal som på ett underhållande sätt visar olika möjligheter och användningsområden för talsyntes (text-till-tal) på webben. Sajten har haft en enorm succé med miljontals hängivna och återkommande besökare från hela världen. Avsikten är att ge idéer om hur talsyntes kan användas kreativt i olika sammanhang. Företag och organisationer kan exempelvis skapa uppmärksamhet och profilera sig genom att använda talsyntes och skräddarsydda röster i webbaserade marknadskampanjer. Acapela.tv är skapad av Acapela Group, expert och innovatör inom området röst- och talteknologi.

Acapela Group är en ledande aktör inom området röst- och talteknologi. Företaget utvecklar text-till-tal-lösningar (talsyntes) som omvandlar texter till tal med naturliga röster i många olika sammanhang. Kunden kan välja antingen någon av Acapelas 50 högkvalitativa standardröster på 30 olika språk eller att utveckla en egen exklusiv företagsröst. Över 1000 kunder världen över har anlitat Acapela för att integrera röster i produkter och tjänster såsom mobilapplikationer, GPS-apparater, högtalarutrop, webbkampanjer, taltidningar, talande webb, automatiska talsvartjänster, e-learningverktyg, digitala ordböcker, hjälpmedel för syn- och läshandikappade och kommunikationsapparater. Acapelas R&D-team jobbar intensivt med utveckla framtidens syntesröster som ska kunna återge exempelvis dialekter och känslor och i allt större utsträckning efterlikna den mänskliga rösten. www.acapela-group.se