Ny sajt för iPhoneutvecklare som vill skapa talande appar: www.acapela-for-iphone.com

Report this content

Moscone West, San Francisco, 7 juni, 2010  -  Acapela Group lanserar i dag en ny webbplats för app-utvecklare, www.acapela-for-iphone.com Sajten erbjuder information, support och lösningar för utvecklare som vill skapa smarta talande applikationer på ett enkelt sätt.

Acapelas SDK (Software Development Kit) ‘Acapela TTS for iPad and iPhone’ hjälper utvecklare att med endast några rader kod integrera högkvalitatitva text-till-tal-röster på 22 språk i sina appar för iPhone, iPad eller iTouch.

På acapela-for-iphone.com kan utvecklare hålla sig uppdaterade och lära sig hur talsyntes, text-till-tal, kan skapa mervärde i olika applikationer. Utvecklare kan registrera sig för att ta del av de senaste nyheterna, följa Acapela på Twitter och i bloggen, få tillgång till FAQs eller ta direktkontakt med Acapelas produktexperter. Man bör heller inte missa Acapelas app-galleri för att se alla de talande appar som redan finns tillgängliga på Apple App Store.

Följ Acapela på Twitter, Twitter @Acapela_iPhone, och möt deras representanter på WWDC 2010, Apples utvecklarkonferens i Moscone, San Fransisco den 7-11 juni.

'Acapela TTS for iPad and iPhone' egenskaper:

• Mycket naturliga och behagliga röster - Enkel integrering av röst för ett mer intuitivt gränssnitt på många olika språk (22 språk, 44 röster)
  • Apple App Store-kompatibel prismodell - royalties baserade på en procentsats av försäljningspriset. Andra modeller, exempelvis försäljning via inApp Purchase, finns också.
  • Två röstformat - Low Footprint 20 till 30MB/röst och High Quality Medium (40 till 250MB/röst)
  • Passar med iPod audio - perfekt integrering med AudioSession ger användaren möjlighet att arbeta effektivt med musik på sin iPod (avbryta och återta, mixa o.s.v.)
  • Passar olika enheter - ‘Acapela TTS for iPhone and iPad’ är statiska bibliotek kompatibla med alla versioner av iPod Touch, iPhone och iPad liksom med iPhone- och iPad-simulatorn i Mac OS X.
  • Enkel integrering av röst - tack vare ett API på hög nivå skrivet i Obective C kan utvecklare med endast ett minimalt antal rader kod snabbt och enkelt integrera text-till-tal i sina applikationer för iPhone, iPad och iPod Touch.

www.acapela-for-iphone.com är en del av Acapelas nya utvecklarportal, acapela-for-developers.com, som tillhandahåller snabb och effektiv information för utvecklare. www.acapela-vaas.com, Acapelas molntjänst för talsättning av webbapplikationer, är också en del av den nya portalen som inom kort kommer att utökas med ytterligare produkter och lösningar.

************

Tel: +46 (0)8 799 86 05 - Mob: +46 (0)70 752 89 72

Om Acapela Group, www.acapela-group.com
Acapela Group, ledande i Europa inom röst- och talteknologi, utvecklar text-till-tal-lösningar som ger en röst åt textbaserat innehåll på upp till 30 olika språk. Med Acapelas talsyntes omvandlas texter till verklighetstroget tal, antingen med någon av de 50 standardrösterna av högsta kvalitet (HQ) eller med exklusiva företagsanpassade syntetiska röster. Acapela fokuserar på att utveckla de allra bästa röstlösningarna anpassade efter kundernas specifika förutsättningar och därmed tillgodose alla typer av text-till-tal-behov, såväl när det gäller utveckling och integrering av röster i olika tjänster och applikationer, användning och produktion av ljudfiler som hjälpmedel för människor med särskilda behov. Över 1000 kunder världen över har anlitat Acapelas högkvalitativa röster för att talberika produkter eller tjänster inom många olika områden. Acapelas R&D-team jobbar intensivt med utveckla framtidens syntesröster som kommer att kunna återge dialekter och känslor och i allt större utsträckning efterlikna den mänskliga rösten.