Ny version av den populära sajten www.acapela.tv med utökade sociala funktioner

Report this content

Acapela Group presenterar i dag version 2 av sin mycket populära webbsajt acapela.tv. Välkommen att göra oss sällskap i vår pratglada gemenskap!

Acapela.tv är en exprimentverkstad och demoportal för hur text-till-tal på olika kreativa sätt kan användas på webben. De många trogna besökare som varje dag skickar talande meddelanden till varandra kommer nu att få möjlighet att skapa sitt eget konto och att ytterligare fördjupa sitt engagemang i acapela.tv’s talande värld.

Gå med i vår community och roa dig med text-till-tal!

På Acapela.tv kan vem som helst fritt använda Acapelas talsyntes som omvandlar skriven text till verklighetstroget tal i realtid. Besökaren väljer en applikation, ett talande e-kort eller ett spel, skriver in sin text på något av de 23 tillgängliga språken och klickar OK. På några sekunder omvandlas texten till en ljudfil som ackompanjeras av den valda animationen.

Sedan starten i november 2008 har acapela.tv blivit en samlingsplats för människor över hela världen som vill använda och roa sig med text-till-tal-applikationer på Internet. Över 50 miljoner talande e-kort och spel har genererats och miljontals trogna fans, från Grönland till Chile, skickar dagligen talande hälsningar till varandra.

I den nya versionen av Acapela.tv får användarna tillgång till en rad nya roliga och användbara funktioner. Genom att registrera sig och skapa ett konto, vilket är helt kostnadsfritt, får man en egen sida och kan låta sina vänner ta del av vad man gjort. Man kan även se historiken över sina aktiviteter, lyssna till sparade meddelanden, skapa kompislistor samt dela med sig av sina alster på sociala nätverk såsom Facebook och Twitter.

Träffa dom nya invånarna på acapela.tv!
Det nya kapitlet av acapela.tv’s historia har skapats för att tillfredsställa de trogna anhängarna men även för att locka nya besökare. De pratglada invånarna på acapela.tv kommer regelbundet att få sällskap av nya karaktärer, animationer och spel, så det gäller att hänga med för att inte missa något. Prova redan nu den nya väderapplikationen, ta en pratstund med Onkel Sam eller skapa en talande animerad serie med de nya figurerna.

Om acapela.tv
Acapela.tv är Acapela Groups demoportal som på ett underhållande sätt visar olika möjligheter och användningsområden för talsyntes (text-till-tal) på webben.  Sajten har haft en enorm succé med miljontals hängivna och återkommande besökare. Avsikten är att ge idéer om hur talsyntes kan användas kreativt i olika sammanhang. Företag och organisationer kan exempelvis skapa uppmärksamhet och profilera sig genom att använda talsyntes och skräddarsydda röster i webbaserade marknadskampanjer.

Acapela.tv är skapad av Acapela Group, expert och innovatör inom området röst- och talteknologi.

Acapela Group är en ledande aktör inom området röst- och talteknologi. Företaget utvecklar text-till-tal-lösningar (talsyntes) som omvandlar texter till tal med naturliga röster i många olika sammanhang. Kunden kan välja antingen någon av Acapelas 50 högkvalitativa standardröster på 30 olika språk eller att utveckla en egen exklusiv företagsröst. Över 1000 kunder världen över har anlitat Acapela för att integrera röster i produkter och tjänster såsom mobilapplikationer, GPS-apparater, högtalarutrop, webbkampanjer, taltidningar, talande webb, automatiska talsvartjänster, e-learningverktyg, digitala ordböcker, hjälpmedel för syn- och läshandikappade och kommunikationsapparater. Acapelas R&D-team jobbar intensivt med utveckla framtidens syntesröster som ska kunna återge exempelvis dialekter och känslor och i allt större utsträckning efterlikna den mänskliga rösten. www.acapela-group.se