Hilton Worldwide tecknar flerårigt serviceavtal med Accenture

Den världsomspännande hotellkedjan Hilton Worldwide har tecknat ett nytt globalt avtal med Accenture. Avtalet innefattar applikationsutveckling och IT-tjänster för Hiltons system för fastighetsförvaltning samt Hiltons hemsidor som täcker 3600 hotell världen över. Accenture kommer även att leverera support till hotellkedjans globala servicedesk.

“Accentures globala erfarenhet av hotell- och tjänstesektorn, samt deras kunskap om Hilton Worldwide ger oss möjlighet att utveckla nästa generations system, säger Robert Webb, CIO, Hilton Worldwide.

Tack vare det nya avtalet blir Accenture medlem av Hilton Worldwides Innovation Collaborative, ett konsortium bestående av ledande globala teknikföretag. Konsortiets målsättning är att ta fram innovativa lösningar för en mängd affärsbehov. Tillsammans med sina samarbetspartners strävar Hilton Worldwide att förbättra den operationella effektiviteten för att leverera bästa möjliga upplevelse till hotellkedjans gäster.

“Vi är stolta över att bidra till Hilton Worldwides globala nätverk som den nyaste medlemmen av deras Innovation Collaborative”, säger Michael Boushka, affärsområdeschef, Transportation and Travel Services, Accenture. “Våra lösningar ska stärka Hiltons tekniska kapacitet, öka effektiviteten samt frigöra resurser för Hiltons medarbetare så att de kan fokusera på innovation inom hotellverksamheten”.

För ytterligare information, vänligen besök; www.accenture.com och www.hiltonworldwide.com.

Accenture är ett globalt företag med verksamhet inom management, IT och outsourcing, med ca 211 000  medarbetare och kunder i över 120 länder. Genom att kombinera erfarenhet och kunskap inom olika branscher och affärsfunktioner med omfattande forskning av världens mest framgångsrika företag, hjälper vi våra kunder att bli högpresterande företag och organisationer. Accenture omsatte 21,6 miljarder dollar under räkenskapsåret som slutade den 31 augusti 2010. Besök gärna vår hemsida på
www.accenture.se.

About Hilton Worldwide
Hilton Worldwide är ett ledande företag inom hotellsektorn med en verksamhet som innefattar lyxhotell, resorts och hotell i mellanprissegmentet. Företaget omfattar över 3600 hotell och 600 000 rum i 82 länder och inkluderar varumärkena; Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Hilton Hotels & Resorts, Doubletree, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton Hotels, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton och Hilton Grand Vacations.  Företaget har även bonusprogrammet Hilton HHonors®.  För ytterligare information om företaget, vänligen besök;
www.hiltonworldwide.com.

Anna Markelius, marknadschef, Accenture