• Accor/

Hotellgruppen Accor lanserar designtävling för nya hotellkedjan Ibis Styles

Hela Sverige designar sin egen drömkudde

Hotellgruppen Accor lanserar nu designtävlingen Drömkudden, där svenska folket får chansen att skapa sitt eget kuddfodral utifrån en av sina drömmar. Bidragen bedöms efter kreativitet och originalitet och vinnaren, som utses av en professionell jury, belönas med 20 000 kronor. Dessutom får vinnaren delta med sitt bidrag i konstutställningen ”Drömkudden” som kommer att gå av stapeln på ett Ibis Styles-hotell i Stockholm under hösten.

Den franska hotellgruppen Accor lanserade nyligen sin nya ekonomihotellkedja Ibis Styles där fokus läggs på design, inredning och bekvämlighet. En stor global satsning görs på att erbjuda alla gäster en god natts sömn i bekväma sängar, då man i undersökningar har sett att detta tillsammans med gratis internet är det viktigaste för hotellgäster under en hotellvistelse.

Som ett led i detta drar nu designtävlingen ”Drömkudden” igång. Tävlingen är öppen för både professionella designers och amatörer, och går ut på att man illustrerar sitt eget kuddfodral utifrån en av sina drömmar. Deltagarna får använda vilken teknik de vill för sitt bidrag, som exempelvis kan bestå av en teckning, ett fotografi eller ett broderi. Bidraget skickas sedan in digitalt via www.dromkudden.nu.

– Drömkudden” rimmar väl med det vi vill förmedla kring Ibis Styles. God sömn och design är något som inte bara är viktigt för oss, utan också något som våra gäster värdesätter. Att ge människor möjlighet att designa sina egna kuddar blir ett sätt att lyfta den goda sömnen och samtidigt uppmuntra kreativiteten. Det ska bli mycket intressant att granska alla bidrag, säger Pascal Locatelli, Regional Director Scandinavia & Finland för Accor.

Alla som vill kan redan nu gå in på www.dromkudden.nu och lämna sina bidrag. Den slutgiltiga bidragslistan kommer att presenteras den 15 augusti. Därefter kan alla som vill rösta fram sina favoriter. Vinnarna utses sedan av en jury bestående av professionella designers och representanter för Ibis Styles. Utöver förstapriset på 20 000 kronor kommer en rad andra priser att delas ut, bland annat ”Folkets pris” som delas ut till det bidrag som samlat ihop flest röster. ”Folkets pris” består av en weekend för två på valfritt Ibis Styles-hotell i Europa.

För mer information, vänligen kontakta:

Pascal Locatelli
Accor Regional Director Scandinavia & Finland
E-mail: pascal.locatelli@accor.com

Accor, världens ledande hotellgrupp och marknadsledande i Europa, finns i 92 länder med nästan 3 500 hotel och 450 000 rum. Accors breda utbud av hotellkedjor – Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mecure, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, ibis Styles, ibis budget och hotelF1 – erbjuder allt från budget till lyx. Med mer än 160 000 anställda på Accors hotel världen över erbjuder gruppen sina kunder och partners nära 45 års erfarenhet, kunskap och expertis.

www.accor.com | www.accorhotels.com