• Acer/

Report this content

Pressmeddelande 2005-05-20 Acer Gamers line – supersnabba LCD-skärmar för actionfyllda spel, filmer och sport Skärmarna AL1951m och AL1751m i formaten 17, respektive 19 tum har utvecklats för att stödja de viktigaste tekniker som behövs för krävande grafikprogram, till exempel för spel, actionfilmer och direktsänd sport. Båda modellerna har stöd för hög ljusstyrka på 300 cd/2 och ultrasnabba responsfrekvenser på 8 millisekunder. Med de snabba responsfrekvenserna kan användaren njuta av direktsänd sport eller actionfyllda spel med verklighetstrogna bilder utan ojämna kanter eller spökbilder, vilket kan uppstå vid långsammare responsfrekvenser. - De här skärmarna är precis vad alla gamers och film- och sportälskare har väntat på. Nu kan man få en snygg inredningsdetalj i rummet som dessutom visar alla actionscener utan störningar. Användaren får en stor bildskärm som inte är skrymmande och som har alla finesser inbyggt, säger Patrik Evén, produktchef på Acer. AL1951m och AL1751m har konstruerats för att komplettera all modern inredning i hemmet och på kontoret. De geometriska linjerna ger ett enkelt, men minimalistiskt utseende med en maximerad bildskärmsytan som inte inkräktar på utrymmet. AL1951m och AL1751m har även en integrerad intern strömadapter för enkel kabelhantering. Alla gränssnittsalternativ finns på skärmens fotställ. AL1751m och AL1915m stödjer också de senaste anslutningsalternativen DVI och D-sub för att koppla ihop all hem- och kontorsutrustning digitalt eller analogt. Acer är störst på LCD-skärmar i Västeuropa Med sin nya produktlinje Gamers line stärker Acer ytterligare sin ställning inom LCD-skärmar på den västeuropeiska marknaden. Enligt den senaste informationen från Bryan Norris Associates (källa: Bryan Norris Associates data, för hela 2004) gällande den europeiska "Märkesmarknaden", fortsätter Acer att växa inom segmentet LCD-skärmar och stärker sin ledande position med en marknadsandel på 16 procent. Acers mål är att öka sin tillväxt genom att fokusera på att tillfredställa de ökande behoven inom flera användarsegment och löpande förbättra sitt sortiment med avancerade TFT-tekniker, nyskapande design och överlägsen ergonomi. Acers LCD-skärmar levereras med tre års carry-in-garanti och priset hos återförsäljare kommer att ligga på cirka 2 300 kronor ex.moms. Bilder finns att ladda ned på ftp://ftp.acer.de/IMAGES/Acer_Monitor/Acer_LCD/Acer_AL1751W/ För mer information Patrik Evén, produktchef, Acer, 08- 444 79 27, 070 591 13 73 Magnus Lilja, produktchef, Acer 08 – 444 79 23, 070 591 15 82 Acer räknas bland världens fem främsta datorleverantörer. Acer konstruerar och marknadsför enkla, pålitliga IT-lösningar som gör det möjligt för människor att uppnå sina mål och förbättra sina liv. Under 2000 avyttrade Acer sin tillverkningsverksamhet och fokuserar nu på den globala marknadsföringen av företagets produkter: stationära och bärbara datorer, servrar och lagringslösningar, bildskärmar, kringutrustning och e-handelslösningar för företag, myndigheter, utbildningsorganisationer och privatpersoner. Acerkoncernen grundades 1976. Acer har 7.800 anställda och samarbetar med återförsäljare och distributörer i över 100 länder. Under 2003 uppgick företagets omsättning till 4,9 miljarder USD. Välkommen att besöka www.acer.com. Tekniska specifikationer AL 1751mAL 1951m Bildskärmsstorlek och -typ17" 338 x 270 mm19" 376 x 301 mm Bildpunktsavstånd0,264 mm0,294 mm Upplösning1.280 x 1.0241.280 x 1.024 Ljusstyrka (typ.)300 cd/m2300 cd/m2 Kontrastförhållande (typ.)700:1700:1 Max. Uppdateringsfrekvens 1.280 x 1.0241.280 x 1.024 Visningsvinkel (typ.)150°(H), 135°(V)150°(H), 135°(V) Tidsfördröjning (typ.)8 ms8 ms VideosignalAnalog DigitalAnalog Digital Spänningsadapter (100 V – 240 V)internintern Strömförbrukning:30 W45 W Mått (b x h x d mm)379 x 400,1 x 163,6416,4 x 427,4 x 163,6 Vikt (kg)5,05,6 KensingtonlåsYesYes VESA väggmontering75 x 75 mm100 x 100 mm ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se