Acer presenterar 32 tums platt LCD TV

Report this content

Pressmeddelande 2005-05-31 Acer presenterar 32 tums platt LCD TV En ny typ av TV med såväl multimediamöjligheter som internetkopplingar IT-företaget Acer utökar sin satsning på framtidens hemunderhållning, genom att presentera en platt LCD-TV. Den tunna, smidiga 32 Acer AT3201W är en viktig del av Acers väg in i det digitala hemmet. Nästa generations teknik i hemmabion, elegant design, livlig bildåtergivning, utmärkt ljud och användarvänliga funktioner tillsammans med en mängd multimediafunktioner. - LCD-TVn är en viktig satsning för Acer. Den är en viktig del i satsningen på det digitala hemmet. Därför har det också investerats stort i kvaliteten på produkter och i bild och ljudåtergivning som är bland det allra bästa på marknaden idag. Kvalitetskänslan är väldigt stark när man handhar den här TVn. Självklart är LCD-TVn tänkt att kopplas samman med Acers datorprodukter via trådlösa nät för att det både ska gå att använda TVn för vanligt TV-bruk men också för spel och datoranvändning, säger produktchefen Magnus Lilja på Acer. Acer AT3201W LCD-TV inkorporerar en mängd kvalitetsförbättringar som ökar bildkvaliteten. Sofistikerad rörelseanpassad de-interlacing i 3D och ett 2D/3D-kombinationsfilter, som separerar Y (luminans, svart och vitt) och C (färgstyrka, färg), garanterar att bruset reduceras till ett minimum. En skärmupplösning på 1366x768 och kontrasten 800:1, ger Acer AT3201W LCD-TV en slående ljusstark bildkvalitet. Bilder från HDTV, DVD eller SDTV-signaler av god kvalitet blir helt i särklass, samtidigt som den inbyggda 3:2/2:2 Pull Down Recovery korrekt kan återge biobilder, utan att tappa detaljer. Flexibla visningslägen med bild vid bild För ökad bekvämlighet erbjuder AT3201 också komplett kompatibilitet med både PALs och SECAMs teletextsystem, samt flexibla visningslägen inkluderande Bild-i-Bild och Bild-vid-Bild. Denna multimedia-LCD är konstruerad som en tunn hemmabio och erbjuder en stor, vacker bild. Den levereras med allt du behöver för att starta igång den på nolltid. WOW-tekniken har SRS, TruBass och FOCUS -teknik, som förstärker 3D-ljudet via de inbyggda högtalarna på 15 W+15 W. Stort antal kopplingsmöjligheter Det är fullt möjligt att uppnå bildperfekt tydlighet med visningsvinklar på 170°. Ett komplett antal digitala och analoga ingångar för integration med befintlig A/V-utrustning, inkluderande två SCART-kontakter, AV, PC D-sub, DVI och PC Audio-in, för att visa signaler från marksänd, satellit- och kabel-tv, video, DVD, datorer och spelkonsoler samt direkt bildunderhållning från digitalkameror och videokameror. Acer AT3201W LCD-TV levereras med två års garanti och priset hos återförsäljare kommer att ligga på cirka 11 995 kronor med moms. Bilder finns att ladda ned på ftp://ftp.acer.de/IMAGES/Acer_LCD-TV/Acer_AT3201w/ För mer information Magnus Lilja, produktchef, Acer 08 – 444 79 23, 070 591 15 82 Om Acer Acer räknas bland världens fem främsta datorleverantörer. Acer konstruerar och marknadsför enkla, pålitliga IT-lösningar som gör det möjligt för människor att uppnå sina mål och förbättra sina liv. Under 2000 avyttrade Acer sin tillverkningsverksamhet och fokuserar nu på den globala marknadsföringen av företagets produkter: stationära och bärbara datorer, servrar och lagringslösningar, bildskärmar, kringutrustning och e-handelslösningar för företag, myndigheter, utbildningsorganisationer och privatpersoner. Acerkoncernen grundades 1976. Acer har 7.800 anställda och samarbetar med återförsäljare och distributörer i över 100 länder. Under 2003 uppgick företagets omsättning till 4,9 miljarder USD. Välkommen att besöka www.acer.com. Acer AT3201W LCD-TV TeknikPMVA Upplösning1366*768 Ljusstyrka (typ.)500 nits Kontrastförhåll. (typ.)800:1 Bildskärmsfärg16,7 M Visningsvinkel (typ.)H:170 ; V:170 Responstid (typ.)16 ms (Av/På) Strömförsörjning: Inmatning100V~240V-växelström Max. effektförbrukning210 W Effektbesparing5 W Mekanik Mått (BxHxD mm)1018 (L) x 616 (H) x 210 (D) mm Vridningsvinkel40 grader (R 20 & L 20) Vikt (kg)20,7 Vikt (lb)45,6 Bruttovikt (kg)26,7 Bruttovikt (lb)58,4 Väggmonteringja TV-system DestinationEuropa FärgsystemPAL, SECAM LjudsystemB/G/D/K/I/L(Multieuropeiskt) StereosystemNICAM/ A2 TextningTeletext TV-mottagarens kvalitet1 VideofärgsystemPAL, SECAM YUV-färgsystem480i, 480p, 1080i, 720p Kontakter AV1/ SCART1SCART (RGB, CVBS, S-Video, Audio H/V) AV2/ SCART2SCART (RGB, CVBS, S-Video, YPbPr/CbCr, Audio H/V ) AV3RCA för YPbPr/CbCr, Audio H/V AV4RCA för CVBS, Audio H/V, AV5 S-Video, Audio H/V PC D-subja DVI-D (HDCP)ja (med HDCP) PC Audio inja Audio utja Hörlurarja Ljudsystem 3D surroundja SRSWOW Högtalare10 W+10 W Garanti2* års on-site * Utan att kompromettera konsumentens juridiska garanti ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se