Komplett i Skandinavien väljer Acne Advertising

Report this content

Företaget Komplett, som säljer hemelektronik på internet, har under hösten genomfört en omfattande reklambyråbyråupphandling för att hitta en skandinavisk huvudbyrå. Efter avslutad finalomgång har Komplett valt den svenska byrån Acne Advertising till sin nya kommunikationspartner. Samarbetet inleds omgående.

Acne Advertising ska tillsammans med Kompletts ledning i Norge, Danmark och Sverige på en alltmer konkurrensutsatt marknad förtydliga Kompletts position.  Byrån ska utveckla ett kommunikationskoncept för samtliga mediekanaler och samarbetet är långsiktigt.

–    Att vi valt Acne Advertising beror på de strategiska och kreativa lösningar som de presenterade men ett starkt skäl var också deras öppna arbetssätt och deras positiva attityd, säger Peter Keerberg, VD Komplett Sverige.

Komplett säljer hemelektronik på internet och är en del av e-handelskoncernen Komplett ASA som är ett av Skandinaviens ledande företag inom e-handel med nio internetbutiker i tre länder. Komplett ASA är noterat på Oslobörsen och omsatte under 2009 cirka 3,7 miljarder norska kronor. Under 2011 kommer Komplett att öka sin närvaro i media.

–    Det ska bli otroligt spännande att starta upp samarbetet med Komplett som är en oslipad diamant med en rik historia och en rad produktfördelar som tidigare inte nått ut till den skandinaviska konsumentmarknaden, säger Elin Bäckman, vd Acne Advertising.

Byråupphandlingen har pågått sedan september med sex deltagande byråer i Sverige och Norge.

–    Alla upphandlingar är spännande, men den här var ändå speciell. Jag är otroligt stolt över den kämparglädje som hela byrån visat och som ledde till att vi idag får inleda detta samarbete. säger Elin Bäckman, vd Acne Advertising.

–    Det har varit en spännande process under vilken vi lärt oss mycket. Samtliga deltagande byråer levererade mycket bra förslag och vi vill tacka dem alla för deras gedigna insatser.

Det var inget enkelt val men i slutändan var Acne Advertising det bästa skandinaviska alternativet för oss, säger Anton Hagberg, VD, Komplett.no Norge.

För mer information och pressbilder, kontakta
Peter Keerberg, VD Komplett Sverige, + 46 702 101508,
peter.keerberg@komplett.com
Anton Hagberg, Komplett Norge, + 47 909 50148, anton.hagberg@komplett.no
Elin Bäckman, VD Acne Advertising, +46 704 066002, elin@acne.se

Om Acne Advertising
Acne Advertising är en del av kommunikationshuset Acne AB med över 60 medarbetare. Byråns arbetssätt och historik grundar sig i ett idéfokuserat, integrerat arbetssätt som spänner över samtliga kommunikationsdiscipliner. Från köpta- till ickeköpta kanaler som pr, internkommunikation och sociala medier. Några företag som har valt att samarbeta med Acne Advertising är Bredbandsbolaget, Flygbussarna, Unilever, PUB, Läkare Utan Gränser och TCO. I den gemensamma koncernen Acne AB ingår förutom Acne Advertising även Acne Production.