Analyst Group inleder analysbevakning av AcouSort

I syfte att öka förståelsen och kunskapen om AcouSort och dess verksamhet har bolaget ingått ett avtal med Analyst Group avseende aktieanalys och nyhetsbevakning.

Inom ramen för samarbetet kommer Analyst Group att till aktiemarknaden tillhandahålla;

• Aktieanalys av AcouSort, inklusive värderingsscenarion, investeringsidé och bolagspresentation.

• Finansiella estimat som löpande justeras baserat på finansiella rapporter och andra nyheter.

• Analytikerkommentarer som släpps i samband med rapporter och pressmeddelanden.

Vi har nu kommit till en fas i vår utveckling då vi anser det relevant med en tredjepartsvärdering av AcouSort och vi ser framemot att få vår verksamhet beskriven och värderad av en extern part, säger AcouSorts vd Torsten Freltoft.

Hos Analyst group har nu arbetet påbörjats och den första aktieanalysen planeras att släppas efter AcouSorts första kvartalsrapport för 2020. Analyserna kommer att finnas tillgängliga på AcouSorts och Analyst Groups hemsidor.

Vi tycker att AcouSort är ett spännande bolag och har följt deras verksamhet en längre tid, varför det är extra roligt att nu också inleda en aktiv analysbevakning, säger Patrik Olofsson, vd på Analyst Group.

Om Analyst Group

Analyst Group är ett snabbväxande och ledande analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag. Mer information och aktieanalyser finns på www.analystgroup.se.