• Acroud AB/

Acroud erhåller godkännande från obligationsinnehavarna i det skriftliga förfarandet för sitt utestående obligationslån

Den 28 maj 2024 initierade Acroud AB (publ) (“Bolaget” eller “Acroud”) ett skriftligt förfarande (det ”Skriftliga Förfarandet”) under sitt utestående obligationslån 2022/2025 med ISIN SE0017562481 (”Obligationerna”). Det Skriftliga Förfarandet initierades i syfte att erhålla obligationsinnehavarnas godkännande av ett undantag som sammanfattades i Bolagets pressmeddelande daterat 28 maj 2024 och som vidare anges i meddelandet till det Skriftliga Förfarandet som är tillgängligt på Bolagets och Nordic Trustee & Agency AB:s (publ) (”Agenten”) webbplatser. Alla termer med versaler som används häri och inte definieras på annat sätt ska ha samma betydelse som tilldelats dem på engelska i meddelandet till det Skriftliga Förfarandet.

Acroud meddelar idag att det Skriftliga Förfarandet framgångsrikt har avslutats, att ett tillräckligt antal röster erhölls för att bilda kvorum och att cirka 92,6 procent av det Justerade Nominella Beloppet (eng. Adjusted Nominal Amount) för vilket obligationsinnehavarna röstade, röstade för Begäran (eng. Request). Följaktligen har Agenten idag avslutat det Skriftliga Förfarandet. Begäran godkändes och undantagen däri trädde i kraft idag, 17 juni 2024.

I enlighet med det Skriftliga Förfarandet ska Acroud återbetala fem (5) procent av det Initiala Nominella Beloppet (eng. Initial Nominal Amount) till ett pris motsvarande hundra (100,00) procent av det Nominella Beloppet (eng. Nominal Amount) på pro rata-basis senast den 10 juli 2024 (”Förtida Delbetalningen”) och därutöver betala en samtyckesavgift uppgående till sjuttiofem (75) baspunkter av det Nominella Beloppet av Obligationerna till Obligationsinnehavare (eng. Bondholder) på pro rata-basis senat tjugo (20) Bankdagar (eng. Business Days) efter det Skriftliga Förfarandet avslutas (”Samtyckesavgiften”).

Acroud meddelar att den Förtida Delbetalningen och Samtyckesavgiften kommer att genomföras den 10 juli 2024 genom Värdepapperscentralen (eng. CSD) till sådan person som är registred som en Obligationsinnehavare på avstämningsdagen 3 juli 2024.

För frågor till Agenten kring administrationen av det Skriftliga Förfarandet, vänligen kontakta Agenten på voting.sweden@nordictrustee.com eller +46 8 783 79 00.

Informationen i detta pressmeddelande publicerades genom nedanstående kontaktpersons försorg, vid tidpunkten angiven av Acroud AB:s (publ) nyhetsdistributör Cision för publikation av detta pressmeddelande. Nedanstående personer kan även kontaktas för ytterligare information.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Robert Andersson, VD

Andrzej Mieszkowicz, CFO
+356 99112090

Telefon: +356 2132 3750/1

Epost: info@acroud.com

Webbplats: www.acroud.com

Från maj 2024 (Q1 Report) har Acroud ändrat rapportering och företagsspråk till engelska. Detta innebär att delårsrapporter och de tillhörande pressmeddelandena endast kommer att publiceras på engelska.

ACROUD är en snabbväxande utmanare inom iGaming Affiliation och B2B SaaS-lösningar. Utöver sin grundläggande affiliateverksamhet, som omfattar 30+ jämförelse- och nyhetssajter under starka digitala varumärken i flera vertikaler, utvecklar och erbjuder Acroud SaaS-lösningar (Software as a Service) inom affiliateindustrin. Bolaget tillhandahåller också streamingtjänster och anordnar  det innovativa gamingeventet The Festival Series.

Efter ett antal förvärv under 2020 och 2021 har flera erfarna profiler inom branschen anslutit sig till Acrouds resa och leder organisationen mot ett programvarubaserat affiliationföretag. Vi drivs av hållbar tillväxt och lönsamhet för våra partner och vårt uppdrag är att förena människor, Content Creators (Youtubers, Streamers, Affiliates) och verksamheter. Acroud har varit noterat på Nasdaq First North Growth Market med tickersymbolen ACROUD sedan juni 2018.