• Acroud AB/

Maria Grimaldi Andersson samt Jonas Strömberg från Erik Selin Aktiehandel AB föreslås som nya styrelsemedlemmar i Acroud

Acroud AB (publ) har nyligen kallat till årsstämma den 20 maj 2021. Aktieägare representerande cirka 58 procent av aktierna och rösterna i bolaget, föreslår att Maria Andersson Grimaldi och Jonas Strömberg från Erik Selin Aktiehandel AB nyväljs till styrelseledamöter.

Jonas jobbar för närvarande som Investment Manager vid Erik Selin Fastigheter AB och har under sin karriär haft olika ledande befattningar med tonvikt inom bank och finans. Erik Selin Aktiehandel AB är aktieägare i Acroud.

Maria har omfattande erfarenhet av att driva och bygga snabbväxande entreprenörsbolag i tillväxtfas samt är hon styrelseordförande i Fall Damage Studio AB och styrelseledamot i bland annat M.O.B.A. Network AB (publ), e-sportplattformen Esportal och Shortcut Media Group.

Det är ett styrkebesked för Acroud att kunna knyta så meriterade personer som Maria samt Jonas till bolagets styrelse. Jag ser fram emot att utveckla det nya Acroud tillsammans med dem på vår spännande resa framåt att skapa ”The Mediahouse of the Future”, Robert Andersson”, VD och koncernchef, Acroud

Ytterligare information om förslagna styrelsemedlemmar finns även tillgängligt på Bolagets hemsida www.acroud.com

Gustav Vadenbring, CFO

Telefon:     +356 2132 3750/1