Beslut om extra bolagsstämma och ansökan om avnotering

Report this content

XPonCard Group AB (publ) (”XPonCard”) har i pressmeddelande den 8 november 2007 offentliggjort att bolaget beslutat att fullfölja det offentliga erbjudandet om förvärv av samtliga aktier i All Cards Service Center - ACSC - AB (publ) (”ACSC”).

XPonCard, som efter fullföljden av det offentliga erbjudandet äger mer än 90 procent av det totala antalet aktier och röster i ACSC, har begärt att styrelsen för ACSC dels kallar till extra bolagsstämma så snart som möjligt för val av styrelse, dels beslutar att ansöka om avnotering av ACSC-aktien på OMX Nordiska Börs, Small Cap (”OMX”). XPonCard har därvid informerat styrelsen att XPonCard avser att påkalla tvångsinlösen av utestående aktier i ACSC.

Styrelsen har mot denna bakgrund idag beslutat kalla till extra bolagsstämma fredagen den 7 december samt att ansöka om avnotering från OMX. Kallelse kommer att utfärdas separat. Sista dag för handel med ACSC-aktien kommer att beslutas av OMX i samråd med bolaget och meddelas senare.

Sollentuna den 20 november 2008

All Cards Service Center - ACSC - AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

All Cards Service Center – ACSC – AB (publ)
Styrelseordförande, Anders Segenmark , 08-626 60 60