Actic förstärker kompetensen i styrelsen

Den 30 mars valdes Lottie Knutson, Åsa Wirén och Alireza Etemad in i styrelsen vid en extra bolagsstämma i Actic. Actic är Sveriges ledande friskvårdsföretag med verksamhet i Norden och Tyskland.

Lottie Knutson, numera styrelseproffs bl. a i STS Alpresor, Scandic och Stena Line och är där ansvarig för digitala utskottet, Åsa Wirén, tidigare CFO på Skistar och partner på KPMG samt Alireza Etemad, partner på IK Investment Partners, tidigare verksam på SEB som global chef för Corporate Finance och Credit Suisse First Boston i London tillför styrelsen viktig kompetens inom sina områden.

- Vi är mycket stolta över att vi kan tillföra vår styrelse kompetens inom digitalisering och inom det finansiella området som passar bra in i den utvecklingsfas som Actic befinner sig i, säger Erik Lautmann, ordförande i Actic.

För mer information, kontakta:
Erik Lautmann, Ordförande, Actic AB, 0733-68 53 00
Christer Zaar, VD, Actic AB, 070-893 33 22

Actic är ett av Nordens ledande Gym- och friskvårdsföretag med 212 000 medlemmar med 150 gym och bad anläggningar på sina marknader – Sverige, Norge, Finland, Tyskland och Österrike. Actic grundades 1981 www.actic.se

Taggar: