Actic rekryterar Sofia Brandberg som ny CMO

Actic Group har rekryterat Sofia Brandberg som ny Chief Marketing Officer. Sofia kommer närmast från en roll som Marketing Director på Delicato, och har tidigare varit Senior Brand Manager på Danone Norden och managementkonsult på Bearing Point. Sofia tillträder sin nya tjänst under september 2019.

”Vi är väldigt glada över att, efter en bred process, kunna rekrytera Sofia Brandberg som ny Chief Marketing Officer. Hennes erfarenhet av ledarskap samt att driva affärsorienterad förändring i kombination med datadriven marknadsföring kommer att vara viktiga faktorer för att stärka våra kundrelationer och bygga Actic’s varumärke inom träning och hälsa”, säger Anders Carlbark, VD Actic Group.

Sofia Brandberg, 35 år, kommer närmast från en roll som Marketing Director på Delicato, och har tidigare varit Brand Manager på Danone Norden och managementkonsult på Bearing Point. Sofia har även en bakgrund som spinninginstruktör.

”Att få vara med på Actic’s tillväxtresa där varumärke och kundupplevelse är i fokus känns otroligt spännande. Kombinationen av strategiskt och operativt förändringsarbete, där data och analys, men också känsla kan visa vägen är något jag ser fram emot. Att jag dessutom brinner för träning och för en framtidsbransch som denna gör det extra roligt”, säger Sofia Brandberg, tillträdande Chief Marketing Officer för Actic Group

Sofia tillträder sin nya tjänst under september 2019.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Carlbark, VD, anders.carlbark@actic.se, 072-980 53 94

Niklas Alm, Investor Relations, niklas.alm@actic.se, 070-824 40 88

Actic grundades 1981 (fd Nautilus Gym) och lanserade konceptet Gym & Bad. 1995 startades den internationella expansionen och Actic är idag en av de ledande aktörerna på gymmarknaden i Norden med bemannade gym. Actic driver 180 anläggningar med 228 000 medlemmar i fyra länder. Huvudmarknaderna är Sverige, Norge och Tyskland. Actic erbjuder en välutvecklad träningsmetod (HIT–High Intensity Training) där medlemmarna får personliga träningsprogram med uppföljning av välutbildad personal. Detta tillsammans med baderbjudandet differentierar Actic på marknaden.

Actics vision är att bidra till ett friskare samhälle genom att attrahera bredare målgrupper och därigenom utvidga marknaden. Medarbetarna på Actics anläggningar engagerar sig i det lokala samhället för att bidra till ett hälsosammare samhälle. Actic, som har sitt huvudkontor i Solna, Stockholm, har cirka 800 heltidsanställda och en nettoomsättning under 2018 om 941 miljoner kronor. Actic Group leds av koncernchef Anders Carlbark.

Taggar: