Gymkedjan Actic väljer Miltton

Actic väljer kommunikationsbyrån Miltton. Det står klart efter en pitchprocess som inleddes under hösten 2019

”Actic genomgår ett omfattade och spännande förändringsarbete där position och varumärke är en stor och viktig del av transformationen. Vi sökte en strategisk partner att göra detta arbetet tillsammans med, nu och över tid. Vi, precis som Miltton, har höga ambitioner och valet föll på dem för deras breda kompetens, affärstänk och stora engagemang”, säger Sofia Brandberg, Chief Marketing Officer på Actic.

Actic grundades 1981 (fd Nautilus) och arbetar efter visionen ”Ett friskare samhälle genom träning”. Actic är idag en av de ledande gymkedjorna med över 180 anläggningar och 220 000 medlemmar i Sverige, Norge, Tyskland och Österrike. Actic Group är ett börsnoterat bolag som 2018 omsatte 940 MSEK.

”Vi är mycket glada och stolta över att kunna inleda ett samarbete med Sveriges mest ambitiösa gymkedja. Vi delar Actics vision om ett friskare samhälle genom träning och vill vara med och bidra till detta under de närmsta åren”, säger Magnus Widgren, partner på Miltton.

Under året kommer Miltton jobba med att utveckla Actics varumärke, identitet och kommunikation. Miltton har funnits på den svenska marknaden sedan 2015 och är idag en fullservicebyrå med kompetens inom PR, företagskommunikation, PA, digital design, AI, Martech, CRM, varumärkesbyggande, samt analys.

I bild fr.v:

Tina Andrén, Mattias Andersson, Sofia Brandberg, Magnus Widgren, Stefan Nüth, Anders Carlbark

Kontaktpersoner:

MILTTON: