Active Biotech AB accepterar Carl Bennet ABs bud på aktier i Lifco AB

Active Biotech AB accepterar Carl Bennet ABs bud på aktier i Lifco AB Styrelsen för Active Biotech har beslutat att acceptera Carl Bennet ABs offentliga erbjudande om förvärv av aktier i Lifco AB till priset av 42 kronor per aktie. Aktierna kommer att överföras i enlighet med erbjudandet. Active Biotechs aktieinnehav uppgår till 1 812 103 st Lifco ser B, motsvarande 19,9% av kapitalet och 12,5% av röster. Aktieinnehavet är en finansiell placering och vid försäljning uppkommer en realisationsvinst på 11,0 Mkr. Lund 2 augusti 2000 Active Biotech AB (Publ) Sven Andréasson Verkställande Direktör Active Biotech AB är ett bioteknikföretag fokuserat på forskning och utveckling av läkemedel och vacciner. Kompetensen är kunskap om människans immunförsvar. Vi har en högkvalitativ projektportfölj och stora finansiella resurser. Viktigaste produkter och projekt är resevaccinet Dukoral, SBL Cholera Vaccine, vaccin mot turistdiarré (ETEC), läkemedel mot multipel skleros (SAIK) och cancer (TTS).Omsättningen i Active Biotech var 1999 267 miljoner kronor. Active Biotech AB Box 724, 220 07 Lund Tel 046-19 20 00 Fax 046-19 20 50 e-post info@activebiotech.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/02/20000802BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/02/20000802BIT00290/bit0002.pdf