Bolagsstämma i Active Biotech AB den 29 mars 2001

Bolagsstämma i Active Biotech AB den 29 mars 2001 Vid Active Biotech ABs ordinarie bolagsstämma omvaldes Sven Andréasson, Mats Arnhög, Maria Borelius, Svend Holst-Nielsen, Mats Pettersson, Peter Sjöstrand och Hugo Thelin. Hugo Thelin kommer även fortsättningsvis att verka som styrelsens ordförande. Anders Williamsson och Håkan Åström, som avböjt omval, avtackades av styrelseordföranden Hugo Thelin. Revisionsbyrån KPMG Bohlins utsågs till bolagets revisor. Verkställande direktörens, Sven Andréasson, anförande vid stämman kan (liksom årsredovisningen) i sin helhet läsas på www.activebiotech.com. Lund den 30 mars 2001 Active Biotech AB (Publ) Sven Andréasson Verkställande direktör Active Biotech AB är ett bioteknikföretag fokuserat på forskning och utveckling av läkemedel och vacciner. Kompetensen är kunskap om människans immunförsvar. Vi har en högkvalitativ projektportfölj och finansiell styrka. Viktigaste produkter och projekt är läkemedel mot multipel skleros (SAIK) och cancer (TTS) samt koleravaccinet SBL Cholera Vaccine och turistdiarrévaccinerna Dukoral och ETEC. 2000 var omsättningen i Active Biotech 280 miljoner kronor. Active Biotech AB Box 724, 220 07 Lund Tel 046-19 20 00 Fax 046-19 20 50 e-post info@activebiotech.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/30/20010330BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/30/20010330BIT00230/bit0001.pdf