Acuvi: Ramorder utökas till mer än 30 MSEK

Report this content

I november 2022 vann Acuvis dotterbolag PiezoMotor en ramorder från en asiatisk kund inom halvledarindustrin på totalt cirka 24 MSEK (vid dagens valutakurser) med tre delleveranser. De två första delleveranserna genomfördes mellan december 2022 och december 2023. I april 2024 meddelade Acuvi att den tredje delleveransen ska levereras under 2024.

Acuvi meddelar idag att kunden nu har lagt en tilläggsbeställning inom befintlig ramorder på ytterligare totalt cirka 7 MSEK. Leverans beräknas ske under det fjärde kvartalet 2024. Den i november 2022 kommunicerade ramordern kommer därmed att inbringa cirka 31 MSEK över två år.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Olof Stranding, VD

ir@acuvi.com

Certified Adviser: Corpura Fondkommission AB

ca@corpura.se

+46 (0)72-252 34 51

Om Acuvi

Behovet av allt högre precision ökar inom bland annat medicinteknik, halvledarindustri och automation. Acuvi tillhandahåller unika teknologier och avancerade system för att stödja denna utveckling. Våra kunder tillverkar till exempel operationsrobotar, utrustning för tillverkning av halvledare och diagnostiksystem. Acuvi har egen lokal närvaro i Europa och USA. Huvudkontoret ligger i Uppsala. Aktien handlas på Nasdaq First North Growth Market.

www.acuvi.com

Informationen lämnades enligt ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 7augusti 2024.