Acuvi får beställning på sista delleverans inom tidigare kommunicerad ramorder

Report this content

I november 2022 vann Acuvis dotterbolag PiezoMotor en ramorder från en asiatisk kund inom halvledarindustrin på totalt cirka 22 MSEK med tre delleveranser. De två första delleveranserna genomfördes fram till december 2023. Acuvi meddelar härmed att den tredje leveransen på cirka 8 MSEK nu är avropad. Hela den sista delordern kommer att levereras och intäktsföras under 2024.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Olof Stranding, VD

ir@acuvi.com

Certified Adviser: Corpura Fondkommission AB

ca@corpura.se

+46 (0)72-252 34 51

Om Acuvi

Behovet av allt högre precision ökar inom bland annat medicinteknik, halvledarindustri och automation. Acuvi tillhandahåller unika teknologier och avancerade system för att stödja denna utveckling. Våra kunder tillverkar till exempel operationsrobotar, utrustning för tillverkning av halvledare och diagnostiksystem. Acuvi har egen lokal närvaro i Europa och USA. Huvudkontoret ligger i Uppsala. Aktien handlas på Nasdaq First North Growth Market.

www.acuvi.com

Informationen lämnades enligt ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 CEST.