Acuvis största kund lägger uppföljningsorder

Report this content

Sedan åtta år är Acuvis amerikanska dotterbolag TPA Motion leverantör till Intuitive Surgical (”Intuitive”), en världsledande amerikansk tillverkare av operationsrobotar. Intuitive är bolaget bakom världens mest framgångsrika operationsrobot da Vinci.

Under 2024 kommer Acuvi tillsammans med genomförda och planerade orderlagda leveranser att fakturera för cirka 20 MSEK till Intuitive. Idag har Acuvi fått en uppföljningsorder på 7 MSEK som ska levereras under det första kvartalet 2025.

”Vi är mycket stolta över att vara leverantör till Intuitive och da Vinci-roboten. Jag förväntar mig ytterligare ordrar under resterande del av innevarande år och baserat på dialog med kunden gör jag bedömningen att leveranserna har goda förutsättningar att fördubblas de kommande åren”, säger Olof Stranding, VD på Acuvi.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Olof Stranding, VD

ir@acuvi.com

Certified Adviser: Corpura Fondkommission AB

ca@corpura.se

+46 (0)72-252 34 51

Om Acuvi

Behovet av allt högre precision ökar inom bland annat medicinteknik, halvledarindustri och automation. Acuvi tillhandahåller unika teknologier och avancerade system för att stödja denna utveckling. Våra kunder tillverkar till exempel operationsrobotar, utrustning för tillverkning av halvledare och diagnostiksystem. Acuvi har egen lokal närvaro i Europa och USA. Huvudkontoret ligger i Uppsala. Aktien handlas på Nasdaq First North Growth Market.

www.acuvi.com

Informationen lämnades enligt ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 augusti 2024.