Adapta växer och förstärker organisationen

Pressmeddelande 2017-02-06

Adapta förstärker sin organisation med två nya medarbetare under våren. Dels sker en förstärkning på ekonomisidan och samtidigt anställs en projektchef i syfte att stärka teamet kring utvecklingen av projekt Kongahälla Shopping

Sara Smith

Sara anställs som ekonomiansvarig på Adapta och är civilekonom med finansiell inriktning.

Hon har tidigare arbetat på MPG Miljöprodukter i Västra Frölunda, där hon ansvarade för all ekonomi i företaget under 8 år.

Maria Grindberg Aurell

Maria anställs som projektchef på Adapta och är byggnadsingenjör med 25 års erfarenhet av olika projekt med erfarenhet från nyproduktion, renoveringar samt komplicerade hyresgästanpassningar.

Hon kommer senast från Protek Projektstyrning där hon under flera år har jobbat som projekt- och byggledare.

Med denna förstärkning rustar sig Adapta ytterligare inför färdigställandet av projekt Kongahälla Shopping.

-       Vi är nu i ett sådant skede i Adapta och i projekt Kongahälla Shopping att ytterligare förstärkning på personalsidan är viktig. Med dessa två kvalificerade nya medarbetare stärker vi både vårt projekt och Adapta långsiktigt, säger Per Thörnqvist, VD på Adapta Fastigheter.

Projekt Kongahälla Shopping är Sveriges för närvarande största pågående handelsetablering och kommer vid öppningen våren 2019 att innehålla ca 100 butiker, restauranger och andra verksamheter.

Per Thörnqvist, VD
+46 76-555 83 61, per@adaptafast.se

Erik Fischer, Utvecklingschef
+46 70-220 23 10, erik@adaptafast.se

Adapta Fastigheter utvecklar och förvaltar handels- och kontorsfastigheter, primärt i Storgöteborgsområdet. Vårt mål är att skapa attraktiva handelsplatser i samarbete med starka hyresgäster. Adaptas fastighetsportfölj består av 6 stycken handels- och kontorsfastigheter med en total uthyrbar area om ~45,000m2 och ett marknadsvärde på 1.1 miljarder kronor. För mer information, vänligen besök www.adaptafast.se.