Adaptas årsredovisning och bolagsstyrningsrapport 2017 publicerad

Pressmeddelande 2018-04-05 17:00 CET

Adapta Fastigheter AB (publ) publicerar idag sin årsredovisning och bolagsstyrningsrapport för 2017 på bolagets hemsida www.adaptafast.se där den också går att ladda ner. Årsstämman kommer att hållas den 2 maj 2018.

Årsredovisningen i sin helhet bifogas detta pressmeddelande.

Göteborg den 5 april 2018

För styrelsen,

Erik Fischer, vd

Erik Fischer, vd, Adapta Fastigheter AB
+46 70-220 23 10, erik@adaptafast.se

Följande dokument finns att hämta på bolagets hemsida, www.adaptafast.se

2018-04-05_Adapta_Fastigheter_AB_-_Årsredovisning_2017.pdf
2018-04-05_Adapta_Fastigheter_AB_-_Bolagsstyrningsrapport_2017.pdf

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Adapta Fastigheter Aktiebolag (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och i förekommande fall, lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 april 2018 kl. 17:00 CET

Adapta Fastigheter utvecklar och förvaltar handels- och kontorsfastigheter, primärt i Storgöteborgsområdet. Vårt mål är att skapa attraktiva handelsplatser i samarbete med starka hyresgäster. Adaptas fastighetsportfölj består av sex handels- och kontorsfastigheter, med en total uthyrbar yta på ca 45 000 m2samt projektfastigheter. Det samlade marknadsvärdet uppgår till ca 2 miljarder kronor.