Ny vd i Adapta Fastigheter Aktiebolag (publ)

Pressmeddelande 2017-05-12 07:00 CET

Styrelsen i Adapta Fastigheter AB (publ) har beslutat att utse Erik Fischer till verkställande direktör i bolaget från och med idag. Erik Fischer kommer närmast från en tjänst som utvecklingschef i Adapta.

Per Thörnqvist kommer även fortsättningsvis att ingå i styrelsen samt kvarstå i ledande befattning i bolaget med ansvar för finans- och ekonomifrågor samt transaktioner.

Göteborg den 12 maj 2017

För styrelsen,

Per Thörnqvist

Per Thörnqvist, Adapta Fastigheter AB
+46 76-555 83 61, per@adaptafast.se

Erik Fischer, Adapta Fastigheter AB
+46 702-20 23 10, erik@adaptafast.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Adapta Fastigheter Aktiebolag (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning, och i förekommande fall, lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 maj 2017 kl. 07:00 CET.

Adapta Fastigheter utvecklar och förvaltar handels- och kontorsfastigheter, primärt i Storgöteborgsområdet. Vårt mål är att skapa attraktiva handelsplatser i samarbete med starka hyresgäster. Adaptas fastighetsportfölj består av 6 stycken handels- och kontorsfastigheter med en total uthyrbar area om ~45,000m2 och ett marknadsvärde på 1.5 miljarder kronor. För mer information, vänligen besök www.adaptafast.se.