Adapteo Group tillsätter ny affärsområdeschef – rekryterar vd från Aviator Sweden

Adapteo Group rustar för ambitiösa tillväxtplaner och stärker nu koncernledningen genom rekryteringen av Ola Skogö som ny chef för Finland, Norge och Danmark. Ola kommer närmast från rollen som vd på Aviator Sweden som tillhandahåller markservice till svenska flygplatser och flygbolag. Dessförinnan har han haft flera ledande roller på facility managementbolaget Coor både i Sverige och internationellt.

Det ledande företaget inom anpassningsbara och cirkulära byggnadslösningar, Adapteo, befinner sig på en snabb tillväxtresa. Nyligen tillkännagavs koncernens nya ägare, Goldman Sachs infrastrukturfond. För att ytterligare växla upp och stärka koncernens ledning tillträder Ola Skogö den nya rollen som Executive Vice President Finland, Norway & Denmark för Adapteo Group, med ansvar för de finska, norska och danska marknaderna. Han ingår i Adapteos koncernledning och rapporterar till vd och koncernchef Philip Isell Lind af Hageby.

– Jag är glad över att välkomna Ola till Adapteos företagsledning och är övertygad om att han kommer att bli ett starkt tillskott för vår nordiska verksamhet. Han har en imponerande kommersiell bakgrund från flera ledande befattningar på kundfokuserade tjänstebolag. Rekryteringen av Ola, och vår nya ägarstruktur, ger oss ännu bättre förutsättningar att erbjuda service av högsta nivå för våra kunder och uppnå vårt mål att bli Europas ledande partner inom anpassningsbara ytor, säger Philip Isell Lind af Hageby, vd och koncernchef för Adapteo.

– Jag ser fram emot att bli en del av Adapteo och deras tillväxtresa i Norden. Det är ett starkt team och flexibla cirkulära byggnadslösningar kommer bli en allt viktigare del av Nordens infrastruktur, säger Ola Skogö, chef för Adapteo i Finland, Norge och Danmark.

Ola Skogö tillträdde tjänsten den 11 oktober 2021.

Om Ola Skogö

• Nuvarande roll: Executive Vice President Finland, Norway & Denmark på Adapteo

• Tidigare roll: vd på Aviator Sweden

• Utbildning: Civilingenjörsexamen inom industriell ekonomi, Lunds universitet

Erika Regnér, presskontakt, media.relations@adapteo.com

Om Företaget

Adapteo är den ledande partnern inom anpassningsbara lokaler i norra Europa. Vi utvecklar, bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skolor, förskolor, vård, kontor och boende. Med Adapteos modulära och cirkulära byggnadslösningar kan kunderna transformera, återanvända, skala upp och skala ner lokalerna allt eftersom behoven förändras. Det är så vi bygger anpassningsbara och hållbara samhällen. Adapteos byggnadsbestånd omfattar 1,3 miljoner kvadratmeter och verksamheten bedrivs i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna och Litauen. En majoritet av Adapteos intäkter genereras av hyreskontrakt från offentlig sektor.

www.adapteogroup.com