Adapteo ingår samarbete med Nordic Circular Hubspot

Idag kan Adapteo stolt meddela sitt partnerskap i Nordic Circular Hotspot, en samarbetsplattform med uppdraget att driva övergången till en cirkulär ekonomi i Norden.

Nordic Circular Hotspot är ett nätverk och en facilitator som syftar till att påskynda övergången till en hållbar och cirkulär ekonomi i Norden. Genom program, evenemang och plattformar strävar det efter att öka samarbetet, kunskapen, kapacitetsuppbyggnaden och investeringarna inom cirkulära ekonomi-lösningar.

Att gå med i Nordic Circular Hotspot som partner är en självklar utveckling för Adapteo Group. Vårt uppdrag kretsar kring innovation och utveckling av cirkulära lösningar för att driva samhällen mot en mer hållbar framtid. Endast genom att arbeta tillsammans kan vi etablera verklig förändring genom delad kunskap," säger Lina K Wiles, Chief Sustainability Officer på Adapteo Group.

Enligt flera globala studier står bygg- och fastighetsbranschen för över en tredjedel av världens koldioxidutsläpp. En progressiv och bred övergång från linjär till cirkulär ekonomi är nödvändig för att dämpa klimatkrisen. Som en ledande partner inom anpassningsbara och cirkulära bygglösningar i Nordeuropa vill Adapteo vara en del av att driva förändringen mot cirkularitet.

Vi är mycket glada över att Adapteo går med i Nordic Circular Hotspot Partnership Programme! Vi vill samla de mest ambitiösa cirkulära pionjärerna i vårt partnerskapsprogram, och vi anser att Adapteo är en av dem. Att bli en partner kan erbjuda möjligheter att hjälpa till att påskynda och aktivt utveckla den nordiska cirkulära övergången och stärka samarbetet i regionen. Vi välkomnar varmt Adapteo in i gruppen, säger Elin Bergman, medgrundare och Managing Partner på Nordic Circular Hotspot.

För mer information, vänligen kontakta:

Erika Regnér
Head of Marketing & Communication, Adapteo Group
+46 73 841 81 02, erika.regner@adapteo.com

Om Företaget

Adapteo är den ledande partnern inom anpassningsbara lokaler i norra Europa. Vi utvecklar, bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skolor, förskolor, vård, kontor och boende. Med Adapteos modulära och cirkulära byggnadslösningar kan kunderna transformera, återanvända, skala upp och skala ner lokalerna allt eftersom behoven förändras. Det är så vi bygger anpassningsbara och hållbara samhällen. Adapteos byggnadsbestånd omfattar 1,4 miljoner kvadratmeter och verksamheten bedrivs i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna och Litauen. En majoritet av Adapteos intäkter genereras av hyreskontrakt från offentlig sektor.

www.adapteo.com