Adapteos nya Vice President Commercial Strategy and Development ska vidareutveckla företagets erbjudande

Adapteo Plc Pressmeddelande 10 November 2020, kl. 15.00 CET

Adapteo Group välkomnar Tommy Arvinell som Vice President Commercial Strategy and Development, en nyinrättad roll på bolaget. Målsättningen med rollen är att vidareutveckla erbjudandet och främja bolagets offensiva tillväxtresa.

- Adapteo är en innovatör i bygg- och fastighetsbranschen. Med anpassningsbara byggnader och abonnemangslösningar kan Adapteo säkra att kunderna har rätt byggnad, på rätt plats, precis när den behövs. Det är en framtidssäker affärsmodell som sätter kundens behov först, säger Tommy Arvinell, Vice President Commercial Strategy and Development, Adapteo Group.

Tommy Arvinell har en lång erfarenhet inom affärsstrategi, försäljning och marknadsföring. Han kommer senast från rollen som Senior Director på Simon-Kucher & Partners, som han varit med att etablera i Sverige. Ett bolag som mångdubblat sin verksamhet sedan starten i Sverige för fyra år sedan. Tidigare har Tommy bland annat varit affärsområdeschef på Capacent och har arbetat med affärsstrategi för nytänkande bolag i traditionella industrier.

- Commercial excellence är och kommer att fortsätta vara Adapteos främsta fokusområde. Som experter på anpassningsbart byggande är vår målsättning att leda den kommersiella utvecklingen i industrin och nu växlar vi upp. Vi ska skapa bästa värde till våra kunder i allt vi gör och med Tommy Arvinell har vi en avgörande byggkloss på plats för att kunna nå vår fulla potential. Tommy har en gedigen erfarenhet på området, och jag ser fram emot att jobba tillsammans med honom, säger Adapteo Groups VD, Philip Isell Lind af Hageby.

Adapteo bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor, vård och hälsa. Med en modulär och cirkulär byggteknik kan byggnaderna etableras, förändras, återanvändas, skalas upp och skalas ner på ett par veckor, alltid optimerade för användarnas behov.

- Anpassningsbarhet, flexibla finansieringslösningar och digitalisering är viktiga parametrar för att utveckla en mer effektiv och hållbar fastighetsbransch, som skapar värde för både våra kunder och samhället i stort, och den utvecklingen vill jag bidra till, avslutar Tommy Arvinell.

Tommy Arvinell tillträdde sin nya tjänst den 2 november.

Hanna Wennberg, SVP Marketing, Communication & Sustainability,
076 256 10 62, hanna.wennberg@adapteo.com

Om företaget

Adapteo är ett ledande flexibelt fastighetsbolag i Nordeuropa. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor, vård och hälsa. Vårt samhälle står inför stora förändringar under kommande år och oavsett vad för utmaningar framtiden medför anser vi att anpassningsförmåga är den bästa lösningen. Med en modulär och cirkulär byggteknik kan vi förändra, återanvända, skala upp och skala ner våra byggnader på ett par veckor. Våra byggnader kan användas i några dagar eller under obestämd tid, alltid optimerade för aktuella behov. Det är så vi bygger anpassningsbara samhällen.

Adapteo Group är noterade på Nasdaq Stockholm och är verksamma i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland och Nederländerna. År 2019 uppgick Adapteo Groups omsättning till 216 miljoner euro.

www.adapteogroup.com