• Adapteo Group/

Inbjudan till Adapteos seminarium under Boinstitutets Digitala Almedalen: Hur bygger vi samhällen redo för förändring?

Adapteo Plc, Pressmeddelande 26 juni 2020

Adapteo bjuder in till seminarium som utvald arrangör under Digitala Almedalen c/o Boinstiutet den 1 juli 2020. Temat för seminariet är att bygga samhällen redo för förändring. Tillsammans med Adapteos kommunikations- och hållbarhetsdirektör Hanna Wennberg deltar Cristiana Caira från White Arkitekter, Maria Wetterstrand och Anna Hinseäng från Ronneby Kommun för att diskutera hur offentlig och privat verksamhet behöver samverka för att bygga resilienta samhällen.

Kan vi tillsammans samverka för att klara utmaningar med en ökad befolkningsmängd, begränsade ekonomiska förutsättningar, byggnadsbehov och krav som förändras och samtidigt ämna till att göra minsta möjliga avtryck på vår planet? Caroline Szyber modererar samtalet som syftar till att hitta vägar för offentlig verksamhet och privata bolag att arbeta mer effektivt tillsammans för att bygga ett samhälle redo för förändring.

Vårt samhälle kommer att stå inför stora utmaningar under åren som kommer. Genom att kombinera innovation och traditionella metoder, i partnerskap med expertis från både offentlig och privat sektor, och genom att planera i förväg, alltid med hållbarhet i fokus, kan vi skapa samhällen redo för konstant förändring. Vi är säkra på att vi tillsammans med experter från White och Ronneby Kommun tillsammans med Maria Wetterstrand kan hitta konkreta förslag för ett bättre samarbete inom samhällsbyggnad, säger Hanna Wennberg.

Seminariet äger rum den 1 juli kl. 9:20-9:50 som en del av Digitala Almedalen som pågår mellan 29 juni och 1 juli. Digitala Almedalen arrangeras av Boinstitutet i samarbete med Boklok och Stellar Capacity och är ett event med webbsända seminarier och mingel med tema bostäder och samhällsutveckling. Lyssnare bjuds in att delta digitalt och ingen föranmälan krävs. Eventet kommer att sändas live på Boinstitutets hemsida: https://www.boinstitutet.se/almedalen/.

För mer information, kontakta

Hanna Wennberg, SVP Marketing, Communication & Sustainability, 076 256 10 62, hanna.wennberg@adapteo.com

Om Adapteo

Adapteo är ett ledande flexibelt fastighetsbolag i Nordeuropa. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor, boende och event. Vårt samhälle står inför stora förändringar under kommande år och oavsett vad för utmaningar framtiden medför anser vi att anpassningsförmåga är den bästa lösningen. Med en modulär och cirkulär byggteknik kan vi förändra, återanvända, skala upp och skala ner våra byggnader på ett par veckor. Våra byggnader kan användas i några dagar eller under obestämd tid, alltid optimerade för aktuella behov. Det är så vi bygger anpassningsbara samhällen.

Adapteo Group är noterade på Nasdaq Stockholm och är verksamma i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland. År 2019 uppgick Adapteo Groups omsättning till 216 miljoner euro.

www.adapteogroup.com

Taggar: