Adapteo deltar på Almedalsveckan 2022

I år deltar Adapteo på den demokratiska mötesplatsen Almedalsveckan mellan 3-7 juli. Under veckan deltar representanter från Adapteo i intressanta paneler för att diskutera samhällsbyggnad, cirkularitet och hållbarhetsutmaningarna inom byggbranschen. Det är även möjligt att träffa Adapteo på Business Arena Almedalen som huserar på klassiska Burmeister/Supper.

Som ledande inom anpassningsbara byggnader i norra Europa vill Adapteo vara med och driva förändringen mot en mer hållbar byggbransch. När världens största demokratiska mötesplats återigen arrangeras i fysisk form väljer Adapteo därför att delta som partner till Business Arena Almedalen, mötesplatsen för aktörer på ledande befattning inom fastighets- och samhällsbyggnadssektorn. Utöver att medverka i egna och andras rundabordssamtal deltar kommunikations- och hållbarhetsdirektör Hanna Wennberg också i två öppna panelsamtal om återbruk och hållbarhetsutmaningar i byggbranschen på tisdag 5 juli samt onsdag 6 juli.

Tisdag 5 juli kl. 10.10-10.30

Klimat – dags att bli huskramare?
Nybyggnationen är en tung post för bygg- och fastighetssektorn när det handlar om utsläpp. Att helt undvika nyproduktion är måhända svårt, men kan utveckling och transformering av det befintliga beståndet vara det nya gröna när vi pratar fastigheter? Och hur ska vi tänka när vi måste bygga?

Deltagare: Hanna Wennberg (Adapteo), Lotta Edling (moderator), Robin Rushdi Al-Salehi (Vakansa), Annica Carlsson (Equator)

Onsdag 6 juli kl. 14.10-14.30

Hur gör återbruket störst samhällsnytta?
Enligt Johanna Åfreds som är journalist på tidningen Byggindustrin, författare och expert på ämnet kommer återbruk med stor sannolikhet bli en naturlig del av byggprocessen i framtiden. Här ser vi närmare på hur olika aktörer tillämpar de cirkulära idéerna i praktiken.

Deltagare: Hanna Wennberg (Adapteo), Anders Carlén (moderator), Emil Junelind (NCC), Jana Becker (Equator)

Under delar av veckan finns det även möjlighet att träffa representanter från Adapteo i Business Arena Lounge på Restaurang Burmeister/Supper, Strandgatan 9. Vänligen kontakta hanna.wennberg@adapteo.com för att boka ett möte.

Läs mer om programmet här

Hanna Wennberg, SVP Marketing, Communication & Sustainability, Adapteo Group, media.relations@adapteo.com

Adapteo är den ledande partnern inom anpassningsbara byggnader i norra Europa. Vi bygger, utvecklar, hyr ut och säljer anpassningsbara lokaler för förskolor, skolor, kontor, vård och boende. Med Adapteos modulära och cirkulära byggnadslösningar kan kunderna transformera, skala upp, skala ner och återanvända, allt eftersom behoven förändras. Det är så vi bygger anpassningsbara och hållbara samhällen. Adapteos hyresbestånd omfattar 1,3 miljoner kvadratmeter och verksamheten bedrivs i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna och Litauen. En majoritet av Adapteos intäkter genereras av hyreskontrakt från offentlig sektor.