Adapteo satsar på arbetsmiljön med ny ISO-certifiering

Adapteo Sverige tar viktiga steg i sitt åtagande för säkerhet och hälsa på arbetsplatsen. Nuvarande ISO-certifieringar inom kvalitet och miljö kompletteras med certifiering för arbetsmiljö. Denna internationella standard är ett verktyg för att hjälpa organisationer att systematiskt förstärka både den fysiska och psykosociala hälsan på arbetsplatsen.

Certifieringen ISO 45001 visar på Adapteo Sveriges åtagande för ett systematiskt arbetsmiljöarbete inom säkerhet, psykosocial arbetsmiljö, ledningens engagemang och medarbetarnas delaktighet. Genom att certifiera sig mot denna standard visar Adapteo Sverige att företaget arbetar aktivt för att skapa en trygg och hälsosam arbetsmiljö för sina medarbetare.

Att komplettera befintliga certifieringar inom kvalitet och miljö med arbetsmiljö har varit ett av Adapteo Sveriges stora mål för 2023. Som en del av byggbranschen är det oerhört viktigt att ständigt arbeta med att förebygga hälsa och olyckor. Det är en kraftfull markör som visar att vi arbetar aktivt för att skapa en trygg och hälsosam arbetsmiljö. Nu fortsätter arbetet för att ständigt leverera kvalitet och säkerhet, säger Ola Skogö, VD på Adapteo Sverige.

Med det senaste tillskottet till certifieringsportföljen har Adapteo Sverige nu totalt tre ISO-certifieringar:

• ISO 9001 för kvalitet
  • ISO 14001 för miljö
  • ISO 45001 för arbetsmiljö

ISO 45001 kräver att en organisation:

• identifierar faror och bedömer risken för hälsa och säkerhet på arbetsplatsen i samband med sin verksamhet och sina tjänster
  • fastställer de nödvändiga kontrollerna
  • fastställer tydliga mål för att förbättra sin arbetsmiljöprestanda

För mer information, kontakta
Tina Hultenby, Kommunikations- och marknadschef Adapteo Sverige, 0730 779 901, tina.hultenby@adapteo.com

Adapteo är den ledande partnern inom anpassningsbara lokaler i norra Europa. Vi utvecklar, bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skolor, förskolor, vård, kontor och boende. Med Adapteos modulära och cirkulära byggnadslösningar kan kunderna transformera, återanvända, skala upp och skala ner byggnaderna allt eftersom behoven förändras. Det är så vi bygger anpassningsbara och hållbara samhällen. Adapteos byggnadsbestånd omfattar 1,4 miljoner kvadratmeter. Verksamheten bedrivs i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna och Litauen. En majoritet av Adapteos intäkter kommer från hyreskontrakt från offentlig sektor.

Adapteo Sverige har ca 80 medarbetare fördelat på fem säljkontor och flertalet lager och verkstäder. Adapteo Sverige är en del av Adapteo Group.

adapteo.se

Taggar:

Citat

– Att komplettera befintliga certifieringar inom kvalitet och miljö med arbetsmiljö har varit ett av Adapteo Sveriges stora mål för 2023. Som en del av byggbranschen är det oerhört viktigt att ständigt arbeta med att förebygga hälsa och olyckor. Det är en kraftfull markör som visar att vi arbetar aktivt för att skapa en trygg och hälsosam arbetsmiljö. Nu fortsätter arbetet för att ständigt leverera kvalitet och säkerhet,
Ola Skogö, VD Adapteo Sverige