Adapteo Sverige stärker organisationen med ny Head of Marketing och Financial Director

Adapteo Sverige förstärker sin ledningsgrupp med rekryteringen av Katarina Sköldborg som Head of Marketing och Jonas Högdahl som Financial Director.

Ny Head of Marketing är Katarina Sköldborg, som har en lång bakgrund inom marknadsföring och senast kommer från rollen som global marknadschef på Sandvik Coromant. Där byggde hon upp Demand Generation-avdelningen och utvecklade framgångsrikt strategin. Katarina har även haft betydande marknadsroller på företag som Tradeshift och SAS Institute.

– Adapteo är i en spännande tillväxtfas och jag ser fram emot att få bidra till den fortsatta utvecklingen.  Jag tar med mig erfarenheterna av samordning av insatser för att uppnå företagets mål. Adapteos innovativa lösningar och starka fokus på hållbarhet gör det till ett väldigt spännande företag att arbeta för, säger Katarina Sköldborg.

Jonas Högdahl ansluter till Adapteo från sin senaste roll som Financial Director på ApoEx. Han har även gedigen erfarenhet från tiden som konsult i egen regi och på Deloitte Sweden.

– Rekryteringarna av Katarina och Jonas är strategiskt viktiga för att stärka vår tillväxt och position på marknaden. Katarinas gedigna erfarenhet och strategiska tänkande inom marknadsföring, tillsammans med Jonas analytiska och affärsdrivna approach, kommer vara ovärderlig för vår fortsatta resa. Vi är glada över att välkomna dessa lagspelare, säger Ola Skogö, VD på Adapteo Sverige.

Erika Regnér, presskontakt, Adapteo Group
media.relations@adapteo.com

Adapteo är den ledande partnern inom anpassningsbara lokaler i norra Europa. Vi utvecklar, bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skolor, förskolor, vård, kontor och boende. Med Adapteos modulära och cirkulära byggnadslösningar kan kunderna transformera, återanvända, skala upp och skala ner byggnaderna allt eftersom behoven förändras. Det är så vi bygger anpassningsbara och hållbara samhällen. Adapteos byggnadsbestånd omfattar 1,4 miljoner kvadratmeter. Verksamheten bedrivs i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna och Litauen. En majoritet av Adapteos intäkter kommer från hyreskontrakt från offentlig sektor.

Adapteo Sverige har ca 90 medarbetare fördelat på fem säljkontor och flertalet lager och verkstäder. Adapteo Sverige är en del av Adapteo Group.