AddLife donerar medicinsk utrustning till Ukraina

AddLife har idag donerat medicinsk utrustning för intensivvård till Ukraina till ett belopp av cirka 7 miljoner kronor. Donationen har gjorts i samarbete med Ukrainas ambassad i Stockholm och Ukrainas utrikesdepartement för att möta specificerade behov från dess hälsomyndighet.

Produkterna transporteras för närvarande till gränsen mellan Polen och Ukraina. Initiativet är ett samarbete mellan AddLifes bolag Mediplast (Sverige) och Healthcare 21 (Storbritannien & Irland) med stöd från Biomedica Medizinprodukte (Österrike) lokalkontor i Polen.

Vi vill lyfta fram det starka engagemang och extra arbete från våra medarbetare som gjort det möjligt att genomföra detta initiativ.

Stockholm 4 mars 2022

För ytterligare information vänligen kontakta:
Kristina Willgård, VD, AddLife AB, +46 (0)705 10 12 23

AddLife är en europeisk oberoende aktör inom Life Science som erbjuder högkvalitativa produkter, tjänster och rådgivning till både privat och offentlig sektor. AddLife har cirka 2 200 anställda i ett 80-tal operativa dotterbolag som drivs under egna varumärken. Koncernen omsatte cirka 8 miljarder SEK 2021. AddLife aktien är noterad på NASDAQ Stockholm.

Denna information lämnades för offentliggörande 4 mars 2022 kl. 12.00 CET.