AddLifes flyttas till Nasdaq Stockholm Large Cap

Nasdaq Stockholm (Stockholmsbörsen) har idag meddelat att AddLife ABs aktie (ALIF B) flyttas till Large Cap-segmentet från och med den 3 januari 2022.

Nasdaq Stockholms huvudmarknad är indelad i tre segment beroende på storleken på bolag. I segmentet Large Cap ingår bolag med ett marknadsvärde över 1 miljard euro.

”Jag är oerhört stolt över den utveckling som AddLife har visat sedan börsnoteringen 2016. Flytten till Large Cap är en viktig milstolpe, som ytterligare stärker vår position som ledande aktör inom Life Science i Europa. Jag vill rikta ett särskilt tack till alla våra medarbetare som bidrar till vår tillväxt och framgång.” säger Kristina Willgård, VD för AddLife

Stockholm den 20 december 2021

För ytterligare information vänligen kontakta:
Kristina Willgård, VD, AddLife AB, +46 (0)705 10 12 23

AddLife är en europeisk oberoende aktör inom Life Science som erbjuder högkvalitativa produkter, tjänster och rådgivning till både privat och offentlig sektor. AddLife har cirka 1 800 anställda i ett 70-tal operativa dotterbolag som drivs under egna varumärken. Koncernen omsätter cirka 7,5 miljarder SEK. AddLife aktien är noterad på NASDAQ Stockholm.

Denna information lämnades för offentliggörande 20 december 2021 kl. 16.00 CET.