• Addnature/

Addnature Kids Power Houdi Reuse - för att Houdinis mest älskade barnplagg ska användas mer av fler

Report this content

Med Addnature Reuse kan du lämna in ditt barns urvuxna Power Houdi och få upp till 300:- i avdrag på nästa storlek. Återanvändningsprogrammet handlar om att kläder ska användas igen och igen. Något som inte bara gynnar barnfamiljers ekonomi - det är också bra för miljön.

Minska-återanvänd-återvinn (reduce-reuse-recycle) används som mantra för att vi alla ska hjälpas åt att minska vår egen miljöpåverkan. Syftet med Addnature Reuse är att se till att välfungerande kvalitetskläder blir återanvända istället för att slängas eller återvinnas.

- Vi anser att bra kläder skall kunna användas och slitas på av flera generationer barn. Att vi startar Addnature Reuse med just Kid’s Power Houdi beror på att det är en produkt som är oerhört populär och förändras mycket lite över åren, säger Johan Ekroth, kommunikationsansvarig för Addnature AB som driver barnsatsningen Addnature Kids.

Använda och tvättade Kids Power Houdi lämnas in på Addnature Kids på Högbergsgatan 32 och från och med april även i Houdinis butik på Norrlandsgatan 12. Beroende tröjans skick ges rabatt vid köp av ny Kids Power Houdi till ordinarie pris.

• Gott skick ger 300 kr

• Sliten ger 200 kr

• Obrukbart skick ger 100 kr

Inbyteströjan kommer att säljas vidare på Addnatures Kids eller hos Houdini.

- Om detta fungerar väl är Addnature Reuse startskottet för en utökad satsning på återanvändning av de kvalitetsprodukter för det moderna friluftslivet som vi jobbar med, säger Johan Ekroth.

Kommunikationsansvarig: Johan Ekroth, 073 788 74 82, johan.ekroth@addnature.com

Addnature är butiken som älskar äventyr och kommer från en brinnande passion för det moderna friluftslivet. En passion så stark att vi ville skapa ett företag som handlade om att gå vår egen väg och göra något som vi älskar. Vi startades år 2000 och har sedan dess med hjälp av våra kunder och vår personal, växt organiskt till det vi är idag. Vi strävar efter att vara butiken för det moderna friluftslivet. Butiken med det stora sortimentet, det personliga bemötandet och där det är roligt att handla. Addnature Kids är vår satsning på aktiva barn.

Taggar: