Addtech AB - Ändring av lösenperiod för befintligt personaloptionsprogram

Styrelsen för Addtech AB har beslutat utöka de perioder under vilka lösen av personaloptioner kan ske.

Nuvarande personaloptionsprogram initierades ursprungligen 2001. Programmet omfattade initialt 700 000 personaloptioner med möjlighet till lösen av 700 000 B-aktier. Hittills har 365 500 personaloptioner utnyttjats, vilket innebär att 334 500 kvarstår att utnyttja. Åtagandet gentemot innehavare av personaloptioner säkerställs av 334 500 aktier av det egna innehavet av återköpta aktier, vilka förvärvades under 2001 till en genomsnittlig kurs av 34,80 SEK, att jämföra med lösenkursen om 44,80 SEK.

Kvarvarande lösenperioder fördelar sig på december 2008, juni och december 2009 samt 1-18 februari 2010. Då dessa delvis kommer att sammanfalla med perioder då Addtech AB ej kan leverera aktier till följd av handelsförbud i aktien i samband med delårsrapporter, har styrelsen beslutat att utöka kvarvarande lösenperioder till att utöver december 2008, omfatta tiden 10 februari 2009 - 18 februari 2010.

Stockholm den 1 december 2008

Johan Sjö, VD och koncernchef, +46 8 470 49 00