ADDvise får order från Eurofins på ca 1,4 MSEK

ADDvise har fått en beställning av Eurofins gällande leverans av skyddsventilation och laboratorieinredning till Eurofins nya laboratorium i Uppsala.

- Privat sektor i Norden fortsätter att återhämta sig efter ett antal år av låg aktivitet. Den goda tillgången på riskkapital för forskning är en viktig faktor som driver efterfrågan på våra produkter och lösningar, säger Rikard Akhtarzand, VD för ADDvise Lab Solutions i en kommentar till ordern.

Ordervärdet uppgår till ca 1,4 MSEK och leveransen kommer att ske under första kvartalet 2015.

Eurofins är en av världens största laboratoriegrupper med över 15 000 anställda i 37 länder och med mer än 190 laboratorium över hela världen. Eurofins erbjuder kemiska och mikrobiologiska analyser inom kretsloppets olika delar - lantbruk, livsmedel och miljö.

0765-25 90 71, rikard.akhtarzand@addvisegroup.se

www.addvisegroup.se

ADDvise Lab Solutions AB (publ) är en expansiv koncern som genom dotterbolagen ADDvise, IM Medico, KEBO, Sonesta och Tillquist erbjuder helhetslösningar i form av produkter och tjänster till sjukvårds- och forskningsenheter. ADDvise-koncernens kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Bolagets aktie är listad på First North och Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.