ADDvise får order på drygt 1 Mkr från industrikoncern

ADDvise Lab Solutions AB (publ) har fått en order från en internationellt känd industrikoncern. Ordern innefattar leverans av skyddsventilation och labboratorieinredning till ett  kemilaboratorium och ett metallaboratorium. Ordervärdet uppgår till drygt 1 Mkr. Projektet kommer att levereras i Sverige under första kvartalet 2012.

Ett metallaboratorium används bl. a. för att kontrollera metaller och dess renhet samt säkerställa metallens kvalitet. Laboratorierna kommer att byggas i en klinisk miljö som ska tåla stränga påfrestningar.

ADDvise Lab Solutions AB (publ) är en totalleverantör av laboratorieinredning, skyddsventilation och renrum från rådgivning och planering till en bruksfärdig anläggning. Verksamheten kännetecknas av bred kompetens inom företaget och ett omfattande produktsortiment av hög kvalitet. Bolagets aktie är listad på First North och Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.