ADDvise genomför riktad nyemission om 3,0 Mkr

Styrelsen för ADDvise Lab Solutions AB (publ) (”ADDvise”) har idag genomfört en placering av 638 298 aktier, vilket tillför bolaget 3,0 Mkr före emissionskostnader. Placeringen har genomförts till institutionell investerare till en kurs om 4,70 kr per aktie.

Placeringen har genomförts i enlighet med bemyndigande lämnat av årsstämman den 4 april 2011. Syftet med emissionen är att frigöra rörelsekapital för att ha möjlighet att snabbt agera i potentiella förvärvssituationer i enlighet med bolagets tidigare kommunicerade förvärvsstrategi.

Emissionen medför en aktieutspädning om cirka 16 procent. Vidare motsvarar teckningskursen en premie om cirka 9 procent jämfört med gårdagens stängningskurs. Genom emissionen ökar antalet aktier i ADDvise med 638 298 från 3 279 600 till 3 917 898 och aktiekapitalet ökar med 638 298 kr från 3 279 600 kr till 3 917 898 kr.

-       Den riktade nyemissionen ger oss möjligheter att snabbt agera i potentiella förvärvssituationer. Vi är mycket nöjda med att kunna genomföra emissionen till en premie, säger Rikard Akhtarzand, VD på ADDvise, i en kommentar till den riktade nyemissionen.

Mangold Fondkommission AB har agerat finansiell rådgivare till ADDvise i samband med den riktade emissionen.

ADDvise Lab Solutions (publ) är en totalleverantör av laboratorieinredning, skyddsventilation och renrum från rådgivning och planering till en bruksfärdig anläggning. Verksamheten kännetecknas av bred kompetens inom företaget och ett omfattande produktsortiment av hög kvalitet. Bolagets aktie är listad på First North och Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.