ADDvise genomför spridningsemission

Som en förberedande åtgärd inför ADDvise Lab Solutions AB (”ADDvise” eller ”Bolaget”) planerade ansökan om notering på NASDAQ OMX Small Cap genomför nu Bolaget en spridningsemission. Genom spridningsemissionen kommer antalet aktieägare i Bolaget att öka och skapa förutsättningar för en förbättrad likviditet i ADDvise-aktien. Emissionslikviden gör det även möjligt för Bolaget att fortsätta göra förvärv som både breddar och förstärker ADDvise erbjudande i linje med Bolagets tillväxtstrategi. Anmälningsperioden löper från den 3 - 19 februari 2014.

Styrelsen avser att besluta att ge ut de nya aktierna med stöd av befintligt bemyndigande givet av årsstämman den 21 maj 2013. Styrelsen bedömer att teckningskursen i spridningsemissionen är marknadsmässig och anser sammantaget att spridningsemissionen kommer att bidra till att skapa värde för bolagets aktieägare. Spridningsemissionen är villkorad av att inga omständigheter inträffar som enligt styrelsens bedömning innebär att det inte ligger i Bolagets och aktieägarnas intresse att fullfölja densamma. Spridningsemissionen vänder sig till allmänheten och institutioner i Sverige.

Teckningskursen i erbjudandet kommer att fastställas till en 10 procent lägre kurs än den volymvägda genomsnittskursen för ADDvise-aktien under anmälningsperioden 3 – 19 februari 2014. Spridningsemissionen sker med avvikelse från företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Befintliga aktieägare äger dock rätt att anmäla intresse för att teckna aktier i spridningsemissionen. Styrelsens tilldelningsbeslut kommer emellertid i första hand att beakta ett ökat antal aktieägare i Bolaget. Emissionslikviden kommer att uppgå till maximalt 22 miljoner kronor vilket medför att emissionen kan genomföras utan att ett prospekt upprättas.

Teaser, anmälningssedel och villkorsbilaga samt övrig information gällande den aktuella spridningsemissionen finns att tillgå via nedan länk på Mangolds hemsida, där det även går att teckna sig för aktier elektroniskt:

För ytterligare information:

Rikard Akhtarzand, VD, ADDvise LAB Solutions AB (publ)

ADDvise Lab Solutions AB (publ) är en expansiv koncern som genom dotterbolagen ADDvise, IM Medico, KEBO och Tillquist erbjuder helhetslösningar i form av produkter och tjänster till sjukvårds- och forskningsmiljöer. ADDvise-koncernens kunder finns både inom privat och offentlig sektor, främst i Norden. Bolagets aktie är listad på First North och Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.