ADDvise spridningsemission genomförd

ADDvise Lab Solutions AB (”ADDvise” eller ”Bolaget”) har under perioden mellan den 3 - 19 februari 2014 genomfört en spridningsemission. Syftet med emissionen är att öka antalet aktieägare och skapa förutsättningar för en ansökan om notering på NASDAQ OMX Small Cap 2015. Sammantaget tecknades 1 326 435 antal aktier till teckningskursen 7,55 SEK per aktie. ADDvise får därmed cirka 130 nya aktieägare och tillförs cirka 10 MSEK före avdrag för emissionskostnader.

• Genom spridningsemissionen får ADDvise cirka 130 nya aktieägare.
  • Sammantaget tecknades 1 326 435 aktier med betalning kontant och genom kvittning i ADDvise spridningsemission.
  • Teckningskursen i spridningsemissionen fastställdes till 7,55 SEK per aktie.
  • Spridningsemissionen tillför ADDvise cirka 10 MSEK före avdrag för emissionskostnader.

Rikard Akhtarzand, VD för ADDvise, säger i en kommentar: ”Vi är nöjda med utfallet i emissionen. Vi har spritt ägandet vilket var huvudsyftet och är nu ett steg närmare notering på Nasdaq OMX Small Cap. Likviden kommer att användas till att fortsätta förvärvsstrategin.”

Antalet aktier i ADDvise kommer genom Erbjudandet att öka med 1 326 435 aktier. Aktiekapitalet kommer att öka med 1 326 435 SEK. Efter Erbjudandet uppgår det totala antalet aktier i ADDvise till 7 619 439 aktier. ADDvise aktiekapital uppgår efter Erbjudandet till 7 619 439 SEK.

För ytterligare information:

Rikard Akhtarzand, VD, ADDvise LAB Solutions AB (publ)

ADDvise Lab Solutions AB (publ) är en expansiv koncern som genom dotterbolagen ADDvise, IM Medico, KEBO och Tillquist erbjuder helhetslösningar i form av produkter och tjänster till sjukvårds- och forskningsmiljöer. ADDvise-koncernens kunder finns både inom privat och offentlig sektor, främst i Norden. Bolagets aktie är listad på First North och Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.