ADDvise styrelseordförande tillika tillträdande VD avyttrar aktier av serie A och förvärvar aktier av serie B

Styrelseordförande tillika tillträdande VD Staffan Torstensson har idag avyttrat 610 000 aktier av serie A, privat och via bolag, till Kenneth Lindqvist, en av ADDvise största aktieägare privat och via bolag. Den totala köpeskillingen för aktierna uppgick till 9 150 000 kronor. I samband med avyttringen av aktierna av serie A har Staffan Torstensson förvärvat 1 500 000 aktier av serie B i ADDvise till en kurs om 5,86 kronor per aktie.

Efter transaktionerna kommer Staffan Torstenssons innehav, privat och genom bolag, att uppgå till 4 816 660 aktier av serie B.

Transaktionerna kommer att rapporteras till Finansinspektionen i enlighet med gällande regelverk.

För mer information, vänligen kontakta:

Staffan Torstensson, styrelseordförande

+46 (0) 70-433 20 19

Om ADDvise Group AB (publ)

ADDvise är en internationell life science-koncern. Med en decentraliserad ägarmodell utvecklar och förvärvar vi högkvalitativa företag inom affärsområdena Lab och Sjukvård. Koncernen omfattar över 20 bolag och omsätter närmare 2 miljarder SEK. ADDvise är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market. Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, CA@mangold.se, är bolagets Certified Adviser. Ytterligare information finns på www.addvisegroup.se.