ADDvise tecknar avsiktsförklaring att förvärva Seebreath AB

ADDvise Group AB (publ) har tecknat en avsiktsförklaring med aktieägarna i Seebreath AB (”Seebreath”) avseende förvärv av 100 procent av aktierna i Seebreath.

Seebreath är ett svenskt medicintekniskt företag som utvecklar och tillverkar kolorimetriska CO2-mätare som används inom respiratorisk vård. Produkterna används framför allt inom akutsjukvården för att säkerställa att intubering av patienter sker på ett korrekt och säkert sätt. Bolagets produkter är FDA registrerade och försäljningen sker idag på den amerikanska marknaden genom två distributörer.

Omsättningen för räkenskapsåret 2021 uppgick till cirka 12 MSEK med ett EBITDA-resultat om cirka 8 MSEK, vilket motsvarar en EBITDA marginal om cirka 66 procent.

Köpeskillingen för Seebreath uppgår till 37,5 MSEK uppdelat på en initial köpeskilling bestående av 29,0 MSEK kontant och två möjliga tilläggsköpeskillingar om maximalt 4,25 MSEK respektive 4,25 MSEK, förutsatt att säljarna uppnår i förväg fastställda mål. Finansieringen av förvärvet sker genom egna medel.

Transaktionen är villkorad av ADDvise due diligence samt att parterna kommer överens om att ingå ett aktieöverlåtelseavtal. Undertecknande av aktieöverlåtelseavtal samt tillträde är planerat till Q2 2022.

Rikard Akhtarzand, VD
+46 765-25 90 71

Viktig information:

Denna information är sådan information som ADDvise Group AB är skyldiga att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 februari 2022 kl. 16:00 CET.

Om ADDvise Group

ADDvise Group AB (publ) är en ledande leverantör av utrustning till sjukvårds- och forskningsenheter. Koncernen består av två affärsområden, Lab och Sjukvård. Försäljning sker globalt. Koncernen har en tydlig förvärvsstrategi med syfte att höja aktieägarvärdet och bredda verksamheten – både geografiskt och produktmässigt. ADDvise Groups aktier är listade på Nasdaq First North Premier och Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, CA@mangold.se, är bolagets Certified Adviser. Ytterligare information finns på www.addvisegroup.se.