ADDvise tecknar avtal med Femklövern värt 2,5 Mkr

ADDvise Lab Solutions ABs (publ) dotterbolag ADDvise Tillquist och IM-Medico, verksamma inom ADDvise koncernens affärsområde Sjukvård, har tecknat avtal med Femklövern (landstingen i Dalarna, Västmanland, Sörmland, Örebro och Uppsala). Uppskattat ordervärde uppgår till 2,5 Mkr.

Avtalet omfattar leverans av förbrukningsmaterial till anestesi- och intensivvården. Avtalet gäller under 3 år med start 2013-06-01 med en möjlighet till förlängning. Avtalsvärdet 2,5 Mkr kommer att fördela sig jämnt över den initiala avtalsperioden om 3 år.

ADDvise Lab Solutions AB (publ) är en expansiv koncern som genom dotterbolagen ADDvise, IM Medico, KEBO och Tillquist erbjuder helhetslösningar i form av produkter och tjänster till sjukvårds- och forskningsmiljöer. ADDvise-koncernens kunder finns både inom privat och offentlig sektor, främst i Norden. Bolagets aktie är listad på First North och Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.