ADDvise tecknar globalt avtal med Laborie värt minst 38 MSEK

ADDvise dotterbolag Sonesta Medical AB, som utvecklar och tillverkar medicintekniska produkter för urologi/gynekologi och inkontinens, har tecknat ett globalt distributionsavtal med Kanadabaserade Laborie Medical Technologies. Den inledande avtalsperioden uppgår till tre år. Försäljningen under perioden beräknas vara värd minst 38 miljoner SEK.

Avtalet är givetvis en milstolpe i Sonestas verksamet. Laborie är sedan tidigare en av Sonestas distributörer, men det är först nu vi går in i ett globalt avtal, säger Rikard Akhtarzand VD för ADDvise-koncernen i en kommentar till avtalet.

Laborie är en ledande global utvecklare, tillverkare och marknadsförare av medicinteknisk utrustning och förbrukningsvaror som används för diagnos och behandling av urin och fekal inkontinens. Sonestas produkter är en viktig del av de helhetslösningar som erbjuds av Laborie.

Rikard Aktharzand, VD +46 765-25 90 71

Om ADDvise Lab Solutions AB

ADDvise Lab Solutions AB (publ) är en expansiv koncern som genom dotterbolagen IM-Medico Svenska AB, KEBO Inredningar Sverige AB, ADDvise Tillquist AB, Sonesta Medical AB, Sonesta Medical Inc och Surgical Tables Inc. erbjuder helhetslösningar i form av produkter och tjänster till sjukvårds- och forskningsmiljöer. ADDvise-koncernens kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Bolagets aktie är listad på First North och Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.